| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Skutery > Jak przygotować skuter do sezonu?

Jak przygotować skuter do sezonu?

Wraz z nadejściem wiosny pojawia się chęć odpalenia nieużywanego od tygodni skutera. Odpowiednie przygotowanie jednośladu do sezonu to podstawa. Nawet jeśli sprzęt pali na zawołanie, nie zapomnijmy o kilku podstawowych czynnościach serwisowych, zanim ruszymy w drogę.

Tak naprawdę przygotowanie skutera do sezonu zaczynamy jeszcze jesienią. Przede wszystkim ważne jest miejsce, gdzie nasz sprzęt przezimuje  - powinniśmy zapewnić mu przynajmniej plandekę, choć najmilej widziane byłoby oczywiście miejsce w ogrzewanym garażu.

Postój pod chmurką jest po prostu wyjątkowo ciężką próbą dla skutera – niskie temperatury powodują parcienie gumy i zamarzanie wody zbierającej się w zakamarkach silnika. Sól, którą masowo posypywane są ulice zimą, niszczy metalowe elementy maszyny. Do tego dochodzi problem ochrony sprzętu przed złodziejami – nawet na strzeżonym parkingu zdarzają się nieprzyjemne przygody.

Zobacz też: Jak przygotować się do dłuższej trasy?

Bardzo wskazaną czynnością jest wyjęcie akumulatora na czas wielomiesięcznego postoju i przechowywanie go w ciepłym pomieszczeniu. Systematyczne doładowywanie, najlepiej co około dwa tygodnie, stanowczo zwiększy nasze szanse na bezproblemowe odpalenie skutera po zimie.

Warto też pokryć ramę, wydech i inne metalowe części środkami konserwującymi, zwłaszcza jeśli walory estetyczne są dla nas istotne.

Zobacz też: Jak przygotować motocykl do dłuższej trasy?

Przegląd wiosenny

Jeśli zadbaliśmy o skuter przed zimą, wiosenne przygotowanie do sezonu to pestka. Po pierwsze myjemy nasz sprzęt i oczyszczamy go ze wspomnianych środków konserwujących. Perfekcjoniści mogą użyć wosku, by nadać lakierowi niepowtarzalny blask.

Naładowany do pełna akumulator umieszczamy w skuterze. Jeśli jednak zapomnieliśmy zabrać go do domu na zimę, prawdopodobnie będzie trzeba go wymienić. O takiej konieczności świadczy chociażby biały nalot na klemach.

Wszelkie linki wymagają nasmarowania, zwłaszcza podatna na zerwania linka gazu. Gdy tego dokonamy, możemy zabrać się za silnik. Spuszczamy paliwo z komory pływakowej gaźnika jeśli nie zrobiliśmy tego jeszcze przed zimą.

Zobacz też: Dlaczego opony w motocyklu przedwcześnie się zużywają?

Czyścimy cały układ paliwowy, warto też w tym momencie wymienić filtr paliwa oraz przeczyścić i nasączyć filtr powietrza. Nie zapomnijmy o regulacji gaźnika. Nie zaszkodzi również sprawdzić świecę zapłonową i w razie potrzeby ją wymienić lub wyczyścić oraz wyregulować odstępy między elektrodami.

Sprawne hamulce mogą nas uratować w podbramkowej sytuacji, dlatego sprawdźmy grubość okładzin klocków hamulcowych - jeśli wynosi ona mniej niż 0,5 mm, klocki przestały spełniać swoją funkcję. Skontrolujmy również poziom płynu hamulcowego – co dwa sezony powinniśmy go wymienić.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK