REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z rodziny Sportster

Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson

REKLAMA

REKLAMA

Rodzina motocykli Harley-Davidson właśnie powiększyła się o dwa nowe modele - Iron 1200 i Forty-Eight Special.
Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson zaprezentował nowe modele z serii Sportster, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, stanowiące najnowszy rozdział w długiej historii firmy. Nowe modele Sportster z wysoką kierownicą to połączenie buntowniczej stylistyki motocykli custom, dynamicznej platformy Sportster oraz doskonałych osiągów silnika Evolution 1200 V-Twin.

REKLAMA

REKLAMA

Odkąd pierwsze motocykle Sportster pojawiły się w 1957 roku, były stale modyfikowane zarówno przez samą firmę, jak również przez ich właścicieli na wiele sposobów - Sportster jako bobber, chopper, scrambler czy café racer, możliwości są nieskończone. Były też bohaterami wielu wyścigów organizowanych na torach i szosach. Jest to również przyjazna maszyna dla początkujących motocyklistów oraz klasyczny cruiser dla indywidualistów.

Oba modele, Iron 1200 oraz Forty-Eight Special, wyróżniają się nowymi grafikami na zbiorniku paliwa łączącymi odważne, kolorowe pasy z eleganckim krojem czcionki oraz popularne w latach 70. elementy graficzne.

„Grafiki na obu zbiornikach paliwa odzwierciedlają współczesne trendy, jakie dostrzegamy na scenie motocykli custom oraz w szeroko pojętej branży projektowania - to odejście od skomplikowanej i zawiłej grafiki na rzecz bardzo prostego i minimalistycznego wzornictwa”, dodał Brad Richards, wicedyrektor Harley-Davidson ds. stylistyki i projektowania. „Warto zauważyć, że grafiki są dostosowane do kształtu zbiornika paliwa, a przecież w przypadku motocykli Sportster kształt zbiornika sam w sobie jest tradycyjnym elementem stylistyki”.

Harley-Davidson Iron 1200

Harley-Davidson Iron 1200

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson Iron 1200

REKLAMA

Harley-Davidson Iron 1200 to mocniejszy brat modelu Iron 883. Silnik Evolution® 1200 V-Twin o pojemności 1202 cm3 zapewnia o 36% większy moment obrotowy (98,97 Nm vs 72,94 Nm) w porównaniu do silnika Evolution 883 napędzającego miejskiego Sportstera Iron 883. Iron 1200 to jeszcze większy uliczny wojownik - oferuje niezwykłe przyśpieszenie i więcej mocy w średnim zakresie obrotów, pozwalając bez trudu pokonywać każde uliczne korki. A więcej mocy to więcej nieskrępowanej zabawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Satynowo-czarna kierownica Mini Ape to jeden z elementów stylistycznych nawiązujących do chopperów powstających w przydomowych garażach. Kierownica o średnicy 2,5 cm ma wysokość 22,2 cm, szerokość 81,2 cm i jest cofnięta o 16,5 cm, zapewniając optymalne i komfortowe ułożenie rąk motocyklisty. Na klasyczny dla maszyn Sportster zbiornik paliwa o pojemności 12,5 l naniesiono grafiki w postaci wielokolorowych pasów dokładnie dopasowanych do profilu zbiornika. Są one dodatkowo uwydatnione przez ciemne elementy wykończenia silnika. Opcje lakieru na zbiorniku paliwa obejmują kolory czarny Vivid Black, wiśniowy Twisted Cherry oraz biały Billiard White i kontrastują z owiewką w błyszczącym kolorze czarnym.

Cały układ napędowy jest lakierowany w bardzo popularnym kolorze: górne i dolne pokrywy zaworowe w kolorze czarnym, czarne tłumiki i osłony wydechu oraz czarne pokrywy zapłonu, główna oraz przekładni. Chromowane tuleje oraz osłony popychaczy to jedyne jasne elementy, które dodatkowo podkreślają kształt silnika V-Twin. Model Iron 1200 jest wyposażony w całkowicie czarne, 9-ramienne koła (19-calowe przednie i 16-calowe tylne) oraz czarną osłonę pasa napędowego i tylne koło pasowe.

Harley-Davidson Iron 1200 posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Przysadzisty przód motocykla Forty-Eight Special, z oponą o szerokości 130 mm i widelcem z lagami o średnicy 49 mm i aluminiowymi półkami typu triple clamp, wygląda szczególnie złowieszczo w połączeniu z kierownicą Tallboy o wysokości 18,4 cm w kolorze błyszczącej czerni.

„Wybraliśmy kierownicę Tallboy właśnie ze względu na jej kształt”, powiedział Richards. „Jest zdecydowanie mniej cofnięta niż kierownica Mini-Ape, dzięki czemu świetnie współgra z masywnym przodem i mniejszym zbiornikiem paliwa w modelu Forty-Eight Special”.

Na zbiorniku paliwa w kształcie kropli i o pojemności 7,9 l widoczne są rzędy poziomych pasów otaczających proste logo tekstowe Harley-Davidson. W przypadku zbiornika paliwa dostępne są trzy opcje lakieru: czarny Vivid Black, czerwony Wicked Red oraz biały Billiard White.

Górna część silnika Evolution 1200 ma kolor czarny, natomiast cała jego dolna część jest wykończona elementami chromowanymi, w tym chromowanymi pokrywami zapłonu, główną oraz przekładni, a także chromowanymi tłumikami i osłonami wydechu. Chromowane dolne pokrywy zaworowe, tuleje oraz pokrywy popychaczy kontrastują z czarnymi cylindrami, podkreślając kształt silnika V-Twin. Na czarnych, dzielonych, 9-ramiennych 16-calowych odlewanych kołach aluminiowych zamontowano opony Michelin Scorcher 31.

Harley-Davidson Forty-Eight Special posiada w standardzie inteligentny system zabezpieczeń wraz z kluczykiem „hands free” oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS).

Źródło: Harley-Davidson

Harley-Davidson Iron 1200 i Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Forty-Eight Special
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Harley-Davidson Iron 1200
Harley-Davidson
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA