| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z USA?

Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z USA?

Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z Ameryki? Jakie dokumenty będą do tego potrzebne i jakie czynności w tym celu należy wykonać?

Odprawa celna

Po zakupie motocykla i sprowadzeniu go do Polski, należy zająć się formalnościami związanymi ze skompletowaniem wszystkich dokumentów potrzebnych do jego rejestracji w urzędzie.

Całą przygodę rejestracyjną powinniśmy zacząć od odprawy celnej naszego motocykla. W tym celu warto jest skorzystać z usług agencji celnej, która profesjonalnie zajmie się wszystkimi formalnościami oraz wypełni za nas dokument SAD. Cło na motocykle w Polsce wynosi 6%, natomiast wartość podatku VAT to 23%. Należy zsumować wartość zakupu motocykla z kosztem transportu i ewentualnym kosztem ubezpieczenia. Otrzymaną wartość trzeba później pomnożyć przez 6% cła oraz 23% podatku, a wyniku otrzymamy kwotę do zapłacenia. Warto wiedzieć, że motocykle zwolnione są z akcyzy.

Badanie techniczne

Kolejnym krokiem jaki należy podjąć żeby zarejestrować motocykl sprowadzony z USA to przystosowanie go do przepisów panujących w Polsce i wykonanie pierwszego badania technicznego. Motocykle produkowane w USA różnią się względem wersji europejskich przede wszystkim oświetleniem oraz wskazaniem prędkościomierza. Zazwyczaj motocykle z USA mają kierunkowskazy w kolorze pomarańczowym, przednie oświetlenie o innej barwie i licznik wskazujący prędkość w milach. Motocykl przejdzie swoje pierwsze badanie techniczne w stacji diagnostycznej tylko po przeróbce wcześniej wspomnianych elementów na takie, jakie kwalifikują go do poruszania się po polskich drogach. Koszt przeglądu to 62zł.

Tłumaczenia dokumentów

Po wykonaniu przeglądu motocykla, trzeba zabrać się za przetłumaczenie wszystkich anglojęzycznych dokumentów u tłumacza przysięgłego. Dokumenty jakie należy przetłumaczyć to między innymi umowa kupna-sprzedaży (Bill of Sale) lub faktura sprzedaży oraz (Certification of Title) czyli tytuł własności motocykla, informujący kto był jego posiadaczem. Koszt tłumaczenia uzależniony jest od ilości znaków w dokumencie.

Urząd komunikacji

Następnie należy skompletować wszystkie dokumenty wraz z tłumaczeniami jakie do tej pory zdobyliśmy i udać się do urzędu komunikacji właściwego do naszego miejsca zameldowania, żeby zarejestrować nasz motocykl. W urzędzie należy wypełnić wniosek o rejestracje motocykla i złożyć posiadane dokumenty oraz wnieść opłatę urzędową za wydanie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu oraz tablic w wysokości 197zł.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

More7 Polska Sp. z o.o.

More7 Polska Sp. z o.o. to poznański producent i integrator dedykowanego systemu do zarządzania relacjami z Klientem CRM7.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK