| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Motocyklowy asystent zmiany pasa ruchu

Motocyklowy asystent zmiany pasa ruchu

Asystent zmiany pasa ruchu to obecnie bardzo popularne rozwiązanie w w samochodach osobowych. Teraz trafi ono także do motocykli.

Asystent zmiany pasa ruchu trafi do motocykli

Elektroniczne systemy wspomagania stają się coraz bardziej powszechne nie tylko w samochodach. Bosch stworzył asystenta martwego pola, pierwszy na świecie system wspomagania dla motocykli. System ten wykorzystuje cztery czujniki ultradźwiękowe, które monitorując otoczenie motocykla pomagają kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu. Czujniki śledzą taki obszar w odległości do pięciu metrów, który jest trudny lub wręcz niemożliwy do zobaczenia w lusterkach wstecznych. System ostrzega motocyklistę sygnałem optycznym w lusterku, gdy w martwym punkcie znajdzie się inny pojazd. Dzięki temu można na przykład uniknąć kolizji podczas zmiany pasa ruchu.

Asystent martwego pola odróżnia pojazdy grożące kolizją od nadjeżdżających z przeciwka

Cztery czujniki ultradźwiękowe asystenta martwego pola są montowane parami z przodu i tyłu w poszyciu motocykla. Tylne czujniki monitorują martwe pola na sąsiednich pasach z lewej i prawej strony. Dwa czujniki przednie zapewniają weryfikację wiarygodności. Jeśli lewy przedni czujnik wykryje obiekt zanim zrobi to czujnik lewy tylny, to sterownik wie, że został wykryty pojazd nadjeżdżający z przeciwka po drugiej stronie drogi - i ostrzeżenie nie jest wysyłane. W ten sam sposób są rozpoznawane pojazdy, które są w trakcie parkowania, i podobnie nie doprowadzają do włączenia ostrzeżenia. Tylko wtedy, gdy jeden z tylnych czujników ultradźwiękowych zarejestruje obiekt wcześniej od przednich czujników, system wysyła ostrzeżenie dla motocyklisty; nie ingerując jednak w jego manewry.

asystent zmiany pasa ruchu motocykl

Źródło: Bosch

Zobacz też: Zimowy strój na motocykl Harley-Davidson

Asystent martwego pola jest aktywny przy prędkościach od 25 do 80 kilometrów na godzinę i wspomaga kierowcę, gdy różnica w prędkości względnej do innych użytkowników dróg jest niewielka. System pomaga zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza w miastach, gdzie duże natężenie ruchu sprawia, że konieczne są częstsze zmiany pasa ruchu.

Źródło: materiały prasowe Bosch

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »