| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Nowy system ABS w motocyklach BMW

Nowy system ABS w motocyklach BMW

BMW wprowadza motocykl z systemem ABS dostosowanym do hamowania w zakręcie.

Hamowanie motocyklem z ABS w zakręcie - BMW HP4

W roku 2009 BMW Motorrad zaprezentowało model S 1000 RR – nie tylko swój pierwszy motocykl supersportowy, ale także pierwszy motocykl tego typu wyposażony w ABS. Tego samego roku w 24-godzinnym wyścigu w Barcelonie po raz pierwszy zwycięstwo odniósł supersportowy motocykl wyposażony w ABS. 

Zobacz galerię: Motoklasyki

Od wprowadzenia tego wyścigowego ABS-u w roku 2009, BMW Motorrad oferowało ten system dostosowany do potrzeb motocykli supersportowych, zapewniający wzrost bezpieczeństwa aktywnego także w tym segmencie. Funkcja ABS Pro to istotne usprawnienie wyścigowego ABS-u w tym sensie, że umożliwia on obecnie hamowanie w zakręcie ze wsparciem ABS. ABS Pro oferowany jest jako opcja pozafabryczna, nabywana i montowana w punktach dealerskich BMW Motorrad. Początkowo zarezerwowano ją wyłącznie dla typoszeregu topowego modelu supersportowego BMW Motorrad, HP4.

ABS motocykla BMW dostosowany do hamowania w zakręcie

Funkcję ABS Pro opracowano specjalnie z myślą o użytkowaniu na publicznych drogach. Technicznie rzecz biorąc, ABS Pro opiera się w swym działaniu na kalkulacjach dotyczących kąta pochylenia motocykla, kąta znoszenia i przyspieszenia bocznego – danych, które już dziś dostarcza zestaw czujników systemu Dynamicznej Kontroli Trakcji i elektronicznego zawieszenia DDC.

Podczas rozruchu motocykla wyposażonego w ABS Pro kierowca otrzymuje komunikat o funkcjonalności systemu w postaci wyświetlenia napisu ABS Pro z dodatkiem „Rain” i „Sport”. System ma jeszcze dwie funkcje, „Race” i „Slick”, ale te dwa tryby powinny być użytkowane wyłącznie przez doświadczonych kierowców i tylko na torze, jako że w tych trybach funkcja Pro nie jest wspierana: jej przeznaczeniem jest jazda po drogach publicznych.

Oczywiście nawet jeśli motocykl jest wyposażony w ABS Pro, wciąx możliwe jest niewłaściwe ocenienie sytuacji i doprowadzenie do przekroczenia fizycznych granic przyczepności oraz upadku. ABS Pro nie powstał, by zwiększyć indywidualne możliwości hamowania w zakrętach – szczególnie nie na torze wyścigowym. Jego zadaniem jest uczynienie bezpieczniejszym użytkowanie HP4 na drogach publicznych.

ABS Pro jako pozafabryczna opcja kosztuje dla BMW HP4 380 euro (cena w Niemczech). Dostępny od października.

Źródło: materiały prasowe BMW Motorrad

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »