REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha MT-125: streetfighter dla młodych

Yamaha MT-125
Yamaha MT-125
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Klasa motocykli o pojemności 125 cm3 poszerzyła się o Yamahę MT-125. Na tle konkurencji wyróżnia ją jej wygląd, przywołujący na myśl tzw. streetfightera. Pojazd zainteresować powinien zwłaszcza młodych kierowców jednośladów.

Mały silnik, duże aspiracje

Ostatnio wprowadzone na rynek modele Yamahy MT-09 i MT-07 znalazły się na szczycie rankingów sprzedaży i zawładnęły wyobraźnią europejskich motocyklistów, poszukujących nowego rodzaju emocji podczas jazdy. Nowe, inspirowane ciemną stroną Japonii (the Dark Side of Japan), dynamiczne MT oferują czyste emocje. W 2014 roku Yamaha poszerza gamę MT o nowego MT-125 – pierwszy model w stylu streetfightera w kategorii 125 cm3, który otworzy świat MT dla młodych kierowców.

REKLAMA

Wygląd pełnowymiarowego motocykla

Nowy MT-125 został ukształtowany zgodnie z mocnym DNA rodziny MT, dzięki czemu uzyskał on charyzmatyczny wygląd pełnowymiarowego motocykla oraz wyraźny charakter wsparty zaawansowaną technologią. Każdy szczegół tego streetfightera - począwszy od okrągłego reflektora po uniesiony tył - został ukształtowany zgodnie z DNA MT w celu stworzenia nowego rodzaju maszyny w segmencie 125 cm3, o wyglądzie poważnego, pełnowymiarowego motocykla.

Konstrukcja Yamahy MT-125

Wygląd streetfightera i technologia klasy supersport

Opracowany na tej samej platformie co YZF-R125 2014, nowy MT posiada podwozie typu naked, które podkreśla jego charakter. Łącząc w sobie styl streetfightera z supersportową technologią MT-125 wnosi silną osobowość do tej klasy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowa pozycja jazdy w codziennym użytkowaniu

Podobnie jak modele MT o większej pojemności, MT-125 zapewnia dość wyprostowaną pozycję jazdy. Jest ona znacznie mniej ekstremalna niż na motocyklu klasy supersport, YZF-R125, dzięki czemu MT-125 świetnie się nadaje do codziennej zabawy w mieście i poza nim.

Przód

Wyjątkowy charakter MT-125 definiuje mocna konstrukcja, którą z przodu podkreśla nisko zamontowany, okrągły reflektor z LED-owymi światłami dziennymi, a agresywny wizerunek uwydatniają barczyste doloty powietrza. Pochylony do przodu reflektor i doloty powietrza, oprócz tego, że nadają pełen mocy, oryginalny wizerunek przodowi motocykla, podkreślają także dynamiczne linie nadwozia typu naked.

Zaawansowany technologicznie kokpit

Pełnowymiarowy wyświetlacz LCD został zainspirowany estetyką smartfonów i zawiera słupkowe wyświetlacze, wśród których znajduje się graficzny kierunkowskaz i obrotomierz. Po uruchomieniu motocykla kierowcę wita animacja.

Krótka konstrukcja tyłu

Wygląd streetfightera został podkreślony za pomocą uniesionej do góry tylnej części motocykla, która uzupełnia pochylone linie zbiornika paliwa i dolotów, zapewniając agresywną, obniżoną sylwetkę MT-125 o przesuniętym do przodu środku ciężkości. Muskularny i kompaktowy wygląd motocykla jest również podkreślony poprzez umiejscowienie tylnego światła LED poniżej „ogona”, dzięki czemu jest on wyeksponowany i krótki.

Podkreślony obszar wokół silnika

REKLAMA

Centralna część MT-125 wokół silnika i zbiornika paliwa zostały zaprojektowane w taki sposób, by były jak najbardziej kompaktowe w celu nadania wrażenia mocy, przejawiającego się w agresywnej sylwetce i dynamicznych liniach. Jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 jest wyposażony w dolną osłonę, która podkreśla przesuniętą do przodu masę, a wrażenie ruchu w tym kierunku jest jeszcze bardziej wzmocnione za pomocą ostrych linii nadwozia i pochylonego do przodu cylindra. Za sprawą paneli bocznych z kanałami oraz silnika w czarnym matowym kolorze, mocowanego do ramy Deltabox, boczny profil MT-125 sprawia ogólne wrażenie wytrzymałego i mocnego.

Unikalny charakter i agresywny styl MT-125 uzupełnia najwyższa jakość wykonania tego motocykla. Połączenie sprytnej konstrukcji i zaawansowanej technologicznie specyfikacji tworzy wyjątkowy jednoślad, który będzie stanowił doskonały wybór dla młodszych kierowców.

Konstrukcja

  • Wygląd pełnowymiarowego motocykla
  • Nadwozie w stylu streetfightera
  • DNA charyzmatycznej rodziny MT
  • Nisko zamontowany, okrągły reflektor i szerokie doloty powietrza
  • Pozycja jazdy dla zapewnienia pełnej kontroli nad motocyklem
  • Krótka część tylna o dynamicznym kształcie
  • W pełni wyeksponowany silnik w matowym, czarnym kolorze z lekką, dolną osłoną
  • Zaawansowany technologicznie kokpit, który nie zakłóca widoku drogi
  • Wysokiej klasy elementy podwozia klasy supersport

Właściwości techniczne

Nowy zbiornik paliwa, siedzisko, podnóżki i kierownica

Zbiornik paliwa, siedzisko i podnóżki MT-125 zostały tak zaprojektowane, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję jazdy niż w YZF-R125. Krótszy zbiornik paliwa sprawia, że biodra kierowcy są przesunięte o 42 mm do przodu niż w R125, zaś wysokość siedziska została zmniejszona o 5 mm do 820 mm. Zwężana kierownica o dużych, aluminiowych mocowaniach jest o 100 mm wyższa i o 35 mm bardziej przesunięta do przodu niż w YZF-R125, dodatkowo wymuszając wyprostowaną pozycję jazdy. Ta specyficzna ergonomia MT sprawia, że MT-125 jest doskonały do codziennego użytku, a kierowca ma nad nim zwiększoną kontrolę podczas jazdy w miejskiej dżungli.

Zmieniony kąt główki ramy

Oprócz nowej ergonomii MT-125 posiada kąt główki ramy 33,5 stopnia. W połączeniu z obniżoną wysokością siedziska i nową pozycją jazdy, ulepszona geometria kierownicy zapewnia większą zwinność - zwłaszcza podczas miejskiej jazdy z małą prędkością - czyniąc z MT-125 wszechstronny motocykl, którym łatwo manewrować na zatłoczonych ulicach miasta.

Zaawansowany technologicznie przód motocykla

W MT-125 Yamaha zastosowała zaawansowaną technologię klasy supersport, obejmującą widelec upside-down o średnicy 41 mm, który oferuje wysoki poziom sztywności, zapewniając precyzyjne i pewne prowadzenie. Za sprawą 130-milimetrowego skoku przedniego zawieszenia i 114-milimetrowego w tylnym zawieszeniu typu link monoshock, MT-125 jest w stanie zaoferować sportową i jednocześnie bardzo wygodną jazdę. Przedni układ hamulcowy jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie i zawiera pływającą tarczę o średnicy 292 mm, wyposażoną w zacisk montowany radialnie dla doskonałej reakcji początkowej oraz niezwykle skutecznej siły hamowania.

Lekkie koła w stylu wyścigowym o filigranowych szprychach

Nowe koła w stylu wyścigowym posiadają wieloramienną konstrukcję, składającą się z sześciu zestawów filigranowych szprych w kształcie litery Y, które podkreślają zaawansowany technologicznie i lekki wygląd. Nowe koła zawierają przednią oponę w rozmiarze 100/80-17 i tylną oponę o wymiarach 130/70-17, które oferują dobrą przyczepność, a szeroka tylna opona podkreśla bezkompromisowy wizerunek streetfightera w tym motocyklu.

LED-owe światło tylne i tłumik w nowym stylu

Uniesiony do góry tył jest wyposażony w kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną, która podkreśla wygląd streetfightera, a w celu maksymalnego skrócenia ogólnej długości motocykla nowe LED-owe światło tylne jest zamontowane poniżej „ogona”. Nowa konstrukcja tłumika umożliwia większy prześwit podczas wchodzenia w zakręty i cechuje się gardłowym odgłosem.

Specyfikacja techniczna

  • Opracowany na tej samej platformie co YZF- R125 z 2014 roku
  • Nowo zaprojektowany, krótszy zbiornik paliwa, niższe siedzisko i minimalistyczne nadwozie w celu uzyskania bardziej miejskiej pozycji jazdy
  • Szeroka kierownica i zmieniony kąt główki ramy dla uzyskania większej zwinności w ruchu ulicznym
  • Widelec upside-down o średnicy 41 mm
  • Tylne zawieszenie typu Link monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • Pojedyncza, pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 292 mm, z zaciskiem radialnym
  • Nowe koła w stylu wyścigowym, o filigranowych szprychach
  • Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 125 cm3
  • Stalowa, lekka i wytrzymała rama Deltabox
  • Masa bez płynów 126 kg / Masa z płynami 138 kg

Akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Yamaha zostanie zaprezentowana w czerwcu br.

Kolory

• Matt Red

• Matt Grey

• Race Blu

Dostępność Yamahy MT-125

W polskich salonach motocykl MT-125 będzie dostępny od sierpnia 2014 r.

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Yamaha MT-125
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA