| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Amatorzy motocrossu mają do dyspozycji nową oponę Dunlop Geomax MX52. Jakie są jej kluczowe cechy? Co za technologię skrywa jej budowa?

Opona do motocrossu

Tor w północnych Włoszech będzie gospodarzem czwartej rundy MXGP FIM i drugiej rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Kobiet FIM (WMX), które odbędą się w ten weekend. Właśnie tam pierwsze w tym roku poważne próby przejdą nowe opony Dunlop Geomax MX52 przeznaczone na średnią i twardą nawierzchnię.   

Do tej pory na torach wyścigowych faworyzowana była opona Geomax MX32, choć np. jadący Hondą Evgeny Bobryshev już zakładał MX52 na tylne koło. Natomiast Gautier Paulin, jeżdżący w ubiegłym roku na Kawasaki, właśnie na prototypach MX52 zdobył miejsce na podium na torze Arco di Trento.

Zobacz też: Michelin Pilot Road 4 - jedna opona motocyklowa zbudowana z kilku

Dunlop będzie zalecał oponę MX52 na ubite błoto i twarde nawierzchnie, ale zawodnicy mogą również wybrać MX32 jeżeli nawierzchnie będą bardziej miękkie niż przewidywano.

Zawodnicy Dunlopa zajmują w tej chwili piąte, siódme i dziewiąte miejsce w klasyfikacji, dlatego będą starać się o dobre wyniki w kolejnych wyścigach, aby wspiąć się wyżej w tabeli. Jeśli chodzi o zawody WMX, to Kiara Fontanesi zajmuje szóste miejsce pomimo kontuzji doznanej w pierwszej rundzie.

„Aby utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce, musimy wrócić na podium. Szczególnie Gautier powinien utrzymać co najmniej drugą pozycję, co będzie trudne, ponieważ różnica między zawodnikami wynosi zaledwie dwa punkty. Z przyjemnością po raz pierwszy zobaczymy MX52 w ukończonej wersji w akcji na torze. To będzie ciekawy weekend!” – skomentował Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych.

Opona Geomax MX52 - cechy i budowa

  • Opatentowany system progresywnych bloków (Progressive Cornering Block Technology – PCBT) to nowa technologia, która istotnie przyczynia
    się do poprawy zachowania w poślizgu i zwiększa przyczepność w zakrętach.
  • Lepsze panowanie nad tylnym kołem w czasie przyspieszania, większa stabilność i lepsza trakcja podczas jazdy na wprost. Zwiększona odporność zużycia na twardej nawierzchni dzięki nierównomiernie rozstawionym blokom centralnym.
  • Wyjątkowy układ bloków zapewnia lepsze prowadzenie, lekkość i stabilność w zakrętach, a kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje parametry hamowania i stabilność w zakrętach (MX52 na tylnym kole).
  • Nowe bloki boczne poprawiają zachowanie w zakrętach i maksymalizują przeniesienie napędu na twardej nawierzchni (MX52 na tylnym kole).
  • Precyzja kierunkowa i stabilność w utrzymaniu jazdy na wprost osiągane
    są poprzez zoptymalizowany system kontroli napięcia osnowy (Carcass Tension Control System – CTCS).
  • Ograniczenie podnoszenia przodu (zjawisko kick-back) i poprawa precyzji prowadzenia dzięki specjalnej gumie na tylnej oponie.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »