| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Opona do motocrossu - Dunlop Geomax MX52

Amatorzy motocrossu mają do dyspozycji nową oponę Dunlop Geomax MX52. Jakie są jej kluczowe cechy? Co za technologię skrywa jej budowa?

Opona do motocrossu

Tor w północnych Włoszech będzie gospodarzem czwartej rundy MXGP FIM i drugiej rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Kobiet FIM (WMX), które odbędą się w ten weekend. Właśnie tam pierwsze w tym roku poważne próby przejdą nowe opony Dunlop Geomax MX52 przeznaczone na średnią i twardą nawierzchnię.   

Do tej pory na torach wyścigowych faworyzowana była opona Geomax MX32, choć np. jadący Hondą Evgeny Bobryshev już zakładał MX52 na tylne koło. Natomiast Gautier Paulin, jeżdżący w ubiegłym roku na Kawasaki, właśnie na prototypach MX52 zdobył miejsce na podium na torze Arco di Trento.

Zobacz też: Michelin Pilot Road 4 - jedna opona motocyklowa zbudowana z kilku

Dunlop będzie zalecał oponę MX52 na ubite błoto i twarde nawierzchnie, ale zawodnicy mogą również wybrać MX32 jeżeli nawierzchnie będą bardziej miękkie niż przewidywano.

Zawodnicy Dunlopa zajmują w tej chwili piąte, siódme i dziewiąte miejsce w klasyfikacji, dlatego będą starać się o dobre wyniki w kolejnych wyścigach, aby wspiąć się wyżej w tabeli. Jeśli chodzi o zawody WMX, to Kiara Fontanesi zajmuje szóste miejsce pomimo kontuzji doznanej w pierwszej rundzie.

„Aby utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce, musimy wrócić na podium. Szczególnie Gautier powinien utrzymać co najmniej drugą pozycję, co będzie trudne, ponieważ różnica między zawodnikami wynosi zaledwie dwa punkty. Z przyjemnością po raz pierwszy zobaczymy MX52 w ukończonej wersji w akcji na torze. To będzie ciekawy weekend!” – skomentował Eddy Seel, koordynator udziału Dunlop w wyścigach motocrossowych.

Opona Geomax MX52 - cechy i budowa

  • Opatentowany system progresywnych bloków (Progressive Cornering Block Technology – PCBT) to nowa technologia, która istotnie przyczynia
    się do poprawy zachowania w poślizgu i zwiększa przyczepność w zakrętach.
  • Lepsze panowanie nad tylnym kołem w czasie przyspieszania, większa stabilność i lepsza trakcja podczas jazdy na wprost. Zwiększona odporność zużycia na twardej nawierzchni dzięki nierównomiernie rozstawionym blokom centralnym.
  • Wyjątkowy układ bloków zapewnia lepsze prowadzenie, lekkość i stabilność w zakrętach, a kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje parametry hamowania i stabilność w zakrętach (MX52 na tylnym kole).
  • Nowe bloki boczne poprawiają zachowanie w zakrętach i maksymalizują przeniesienie napędu na twardej nawierzchni (MX52 na tylnym kole).
  • Precyzja kierunkowa i stabilność w utrzymaniu jazdy na wprost osiągane
    są poprzez zoptymalizowany system kontroli napięcia osnowy (Carcass Tension Control System – CTCS).
  • Ograniczenie podnoszenia przodu (zjawisko kick-back) i poprawa precyzji prowadzenia dzięki specjalnej gumie na tylnej oponie.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »