REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha przygotowała na rok 2014 motocykl niebywale nietuzinkowy. Niesztampowy kształt ramy, ogromne koła i specyficzna pozycja za ogromną kierownicą. A do tego ogromny widlasty silnik o pojemności 1,3 l.

Nowa, piękna Yamaha XVS1300 Custom to prekursor nowego gatunku cruiserów, łączący w sobie fundamentalne cechy klasycznego podwozia choppera z dynamiką chłodzonego cieczą V-twina. Motocykl charakteryzuje niezwykła dbałość o szczegóły oraz ponadczasowy styl, co dostrzeżemy w wykończeniu stalowych błotników, 21-calowych przednich kół oraz żebrach chłodzących.

REKLAMA

Yamaha XVS1300 Custom: silnik o wysokim momencie obrotowym

Sercem tego pięknie wykonanego cruisera jest chłodzony cieczą silnik w układzie V z 60-stopniowym rozstawem cylindrów i rozrządem SOHC, o pojemności 1304 cm3. Łączy on w sobie klasyczny wygląd oraz nowoczesną technologię. Największą zaletą tej jednostki napędowej jest jej wysoki moment obrotowy. W tej dziedzinie XVS1300 Custom nie ma sobie równych. Z czterema zaworami na cylinder, stopniem sprężania o wartości 9,5:1 i pojemności 1304 cm3, silnik z każdym ruchem cylindrów generuje ogromny moment, dający niezwykłe przyśpieszenie, odczuwalne przy najmniejszym ruchu manetką gazu.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Yamaha XVS1300 Custom: zaawansowana technologia

REKLAMA

Silnik Yamahy XVS1300 Custom z wyglądu może stwarzać pozory klasycznej konstrukcji, jednak pod srebrno-czarnym malowaniem kryje się wysoki moment obrotowy i nowoczesna technologia, które optymalizują wytrzymałość oraz wydajność silnika. Masywne cylindry o średnicy 100 mm pracują w tulejach wykonanych z ceramicznych kompozytów, a dla jeszcze większej redukcji sił tarcia korbowody osadzono w łożyskach tocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niesamowite brzmienie silnika XVS1300 Custom to efekt pracy wału korbowego, na którym zamontowano kute korbowody, zapewniające wysoką trwałość. Dla poprawy komfortu jazdy, przez redukcję drgań, silnik wyposażono w podwójny układ wyważający. V-twin zasilany jest skomplikowanym układem wtryskowym, który pozwala na jego stabilną i skuteczną pracę w szerokim zakresie temperatur.

Yamaha XVS1300 Custom: wydajny układ chłodzenia

Pomimo że silnik XVS1300 Custom jest chłodzony cieczą, jego design zaprojektowano z myślą o wyglądzie klasycznego V-twina, chłodzonego powietrzem. W tym celu ukryto wszelkie rury układu chłodzenia oraz wyeksponowano duże, żebrowane cylindry. Dzięki temu motocykl zachował ponadczasowy wygląd, dysponując tym samym szerokim wachlarzem zalet silnika chłodzonego cieczą.

Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

Dla optymalizacji wydajności jednostki napędowej, wyposażono ją w układ wydechowy w systemie 2-w-2, z rurami wydechowymi o niespotykanie dużej średnicy, ściętymi ukośnie, z których wydobywa się charakterystyczny, basowy pomruk.

Yamaha XVS1300 Custom: układ przeniesienia napędu

Wysoki moment obrotowy przekazywany jest na tylne koło za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów oraz paska zębatego. Jego największymi zaletami jest trwałość, cicha i czysta praca, a także minimum koniecznej konserwacji. Dlatego też idealnie pasuje do charakteru i stylu Yamahy XVS1300 Custom.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne

  • chłodzony cieczą, 2-cylindrowy silnik w układzie V, z rozrządem SOHC , 60-stopniowym kątem rozwarcia cylindrów, o pojemności 1304 cm3
  • efektywny i wydajny wtrysk paliwa
  • cztery zawory na cylinder (zawory dolotowe o średnicy 36 mm, zawory wydechowe 32 mm)
  • kute korbowody oraz wykonane z ceramicznych kompozytów tuleje cylindrów dla większej trwałości
  • układ chłodzenia cieczą stylizowany na klasyczny układ chłodzenia powietrzem
  • stopień sprężania o wartości 9,5:1
  • układ wydechowy w systemie 2-w-2 z ukośnie ciętymi rurami o dużej średnicy
  • cichy i wydajny układ przeniesienia napędu za pomocą paska
  • wał korbowy z wysokiej jakości wałkami rozrządu
  • układ wyważający drgania silnika

Yamaha XVS1300 Custom: podwozie

Jedną z najbardziej uderzających cech nowego podwozia XVS1300 Custom jest duży kąt nachylenia główki ramy, z daleko wysuniętym przednim kołem, nadający wygląd klasycznego choppera. Do mocowania przedniego widelca użyto specjalnie zaprojektowanych półek z potrójnymi zaciskami. Zwiększono w ten sposób kąt nachylenia główki ramy do 40 stopni, dzięki czemu maszyna zyskała bardziej agresywny wygląd długiego i niskiego krążownika szos.

Yamaha XVS1300 Custom: prowadzenie

XVS1300 Custom, z racji dużego rozstawu osi i nisko położonego środka ciężkości, świetnie prowadzi się po długich, prostych drogach. Jednocześnie, dzięki starannie zaprojektowanym półkom z potrójnym mocowaniem widelca oraz geometrii ramy motocykl równie łatwo prowadzi się przy małych prędkościach, stając się w ten sposób bardziej uniwersalnym.

Yamaha XVS1300 Custom: siedzenie

Znakiem rozpoznawczym XVS1300 Custom jest nisko położona kanapa, która doskonale podkreśla styl motocykla. Znajduje się ona na wysokości zaledwie 670 mm, dzięki czemu każdy kierowca może czuć się pewnie i komfortowo również na postoju.

Yamaha XVS1300 Custom: pozycja za kierownicą

Wysoka, skierowana do tyłu kierownica, nisko położona kanapa oraz wysunięte do przodu podnóżki dają niezwykle wygodną, wręcz relaksacyjną pozycję za kierownicą. Wszystko po to, aby cieszyć się z wysokiego momentu, jaki oferuje jednostka napędowa, i czerpać maksymalną przyjemność z jazdy.

Yamaha XVS1300 Custom: stylowe dodatki

Dobrą wiadomością dla potencjalnych nabywców XVS1300 Custom, zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie indywidualność i chcieliby w przyszłości przebudować motocykl według własnego projektu, jest to że nowa Yamaha posiada oba błotniki wykonane ze stali. Można je ciąć, giąć, spawać, nadając tym samym maszynie niepowtarzalny wygląd i styl.

Aby podkreślić łobuzerską i muskularną sylwetkę XVS1300 Custom, motocykl wyposażono w piękne, 5-ramienne aluminiowe felgi, przystosowane do niskoprofilowych opon. Koła o rozmiarach opon 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył zapewniają doskonałą przyczepność i łatwość sterowania pojazdem.

Na lekkich, aluminiowych kołach umieszczono duże tarcze hamulcowe o średnicach 320 mm i 310 mm z tyłu, które skutecznie gaszą temperament dynamicznego V-twina.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne podwozia

  • duży, 40-stopniowy kąt nachylenia główki ramy, nadający motocyklowi styl choppera
  • stabilność jazdy na długich, prostych trasach oraz łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach, po krętych drogach
  • niezwykle nisko położona kanapa, na wysokości 670 mm
  • błotniki wykonane ze stali z myślą o ich przebudowie
  • 5-ramienne koła odlewane z aluminium o wymiarach 21'' przód, 18'' tył
  • niskoprofilowe opony o wymiarach 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył
  • tarcze hamulcowe o dużej średnicy: 320 mm przód 310 mm tył
  • wygodna pozycja za kierownicą
  • stylowa linia nadwozia

Źródło: materiały prasowe Yamaha Motor Polska

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA