| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

BMW zaprezentowało agresywnie stylizowany motocykl typu naked, z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1000 cm3. W stosunku do S 1000 RR, z którego się wywodzi, zmieniono m.in. zakres użytecznych obrotów silnika czyniąc go bardziej elastycznym.

Zobacz też: BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

Jako opcja dostępna jest dynamiczna kontrola trakcji (Dynamic Traction Control, DTC), obejmująca także dwa kolejne tryby jazdy – „Dynamic” i „Dynamic Pro”. Nabycie tej opcji pozwala kierowcy w pełni wykorzystać potencjał sportowy motocykla, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Dynamiczna kontrola trakcji, obejmująca także czujnik kąta przechyłu, zapewnia możliwość bezpiecznego i maksymalnie dynamicznego przyspieszania, obecnie najefektywniejszego wśród seryjnych motocykli.

Innowacyjna technika podwozia i zawieszenia z wielkimi rezerwami tłumienia i wyczynowymi hamulcami. Opcjonalnie dostępny system dynamicznej kontroli tłumienia (Dynamic Damping Control, DDC).
Niezależnie od tego, jak bardzo ambitnie i dynamicznie jeździ kierowca, podwozie i zawieszenie S 1000 R jest gotowe stawić czoło mocy rzędowego, 4-cylindrowego silnika. Oparty na jednostce z S 1000 RR, wykorzystuje tę samą, sprawdzoną obwodową ramę ze stopu aluminium, w której silnik pełni rolę struktury nośnej. Koła są zawieszone podobnie jak w RR, z przodu na regulowanym widelcu upside-down, z tyłu na podwójnych wahaczach z regulowaną centralną golenią sprężystą. Charakterystyka, jakiej wymaga się od roadstera, uzyskana została na drodze lekkiej zmiany w geometrii. Jak w RR, ostre, ale stabilne, a przede wszystkim bezpieczne hamowanie zapewnia układ obejmujący podwójne tarcze z dwoma radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na przednim kole i pojedynczą tarczę z tyłu, z częściowo integralnym systemem ABS. Dynamiczna kontrola tłumienia (DDC), dostępna jako opcja, pozwala elektronicznie regulować siłę tłumienia zawieszenia. Poprawiając osiągi i podnosząc poziom bezpieczeństwa czynnego, system ten w dynamiczny sposób dostosowuje w ułamku sekundy siłę i sposób tłumienia do bieżącej sytuacji.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Dynamiczny design.
Osobowość nowego sportowego roadstera BMW S 1000 R znajduje także odzwierciedlenie w stylistyce. Narysowany wg zasady „ogon w górze, nos w dole”, samą sylwetką sugeruje agresywność, świetne osiągi i dynamikę. Jak RR, S 1000 R jest natychmiast rozpoznawalny, wyróżnia się z tłumu.

Wielofunkcyjny zestaw wskaźników.
Także kokpit S 1000 R odzwierciedla rodzinne powiązania z wyścigowymi motocyklami. Wykorzystując wyświetlacz ciekłokrystaliczny i analogowy obrotomierz, deska rozdzielcza zapewnia kierowcy niezrównane w tym segmencie możliwości informacyjne, od wskaźnika biegu i trybu jazdy aż po stoper (lap timer). Aby zmiana biegów odbywała się w optymalny sposób, motocykl wyposażono w indywidualnie programowalny quick-shifter.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marlena Skiba

Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »