| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

Na rynku występuje kilka rozwiązań zwiększających poziom bezpieczeństwa motocyklistów. Choć nie gwarantują przeżycia wypadku to w sposób zdecydowany zwiększają prawdopodobieństwo, że tak się stanie.

Poduszka powietrzna w motocyklu

Pierwsze próby w Europie z wprowadzeniem poduszki powietrznej do motocykla sięgają 1986 roku i firmy BMW, która eksperymentowała z modelem R 1100. Później swój projekt przedstawiła Honda we flagowym krążowniku szos czyli Gold Wingu i od 2007 roku standardowo wyposaża ten model w poduszkę powietrzną.

Zobacz też: Automatyczna skrzynia biegów w motocyklach Hondy

Poduszka powietrzna w kasku

Poduszka powietrzna w kasku to system podobny do rozwiązania Hans stosowanego m.in. w Formule 1, a kilka lat temu znalazł zastosowanie w motocyklach. Komputer systemu APC umieszczony został pod siedzeniem jednośladu. Za pomocą odpowiednio rozmieszczonych czujników monitoruje co dzieje się z motocyklistą podczas jazdy. W razie grożącemu kierowcy upadku, błyskawicznie napompowany zostaje powietrzny kołnierz, chroniący kręgi szyjne motocyklisty. Cena ok. 600 Euro

Kamizelka powietrzna

Według badań m.in. automobilklubu ADAC jednym z najskuteczniejszych rozwiązań chroniących motocyklistę w trakcie wypadku jest kamizelka Dainese D-air Street. Zespół komór powietrznych w kamizelce Dair Street napełnia się w czasie 45 milisekund, co pozwala znacznie złagodzić skutki samego uderzenia w inny pojazd, a nie tylko upadku kierowcy jednośladu. Mankamentem systemu jest konieczność wyposażenia pojazdu w zestaw czujników oraz sterownik z modułem aktywującym poduszkę powietrzną. Cena ok. 1200 Euro

Zobacz też: Nowa Honda CRF250M

Inną kamizelką chroniącą kierowcę jednośladu w trakcie wypadku jest Helite AirNest Jacket. Zakładana na strój motocyklowy wymaga tylko przymocowania za pomocą specjalnej linki do motocykla. W chwili wypadku linka ulega zerwaniu, aktywując tym samym poduszkę powietrzną. Wadą w porównaniu do Dainese D-air Street jest dłuższy czas reakcji – 280 milisekund to oznacza, że w chwili uderzenia o auto nie zdąrzy się otworzyć. Zabezpieczy jednak ciało przed skutkami uderzenia o ziemię. Cena ok. 550 Euro.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »