REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą?

Anna Matelska
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia
Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona motocykla przed kradzieżą to sprawa, która spędza sen z powiek niejednemu riderowi. Producenci oferują coraz bardziej zaawansowane technologicznie zabezpieczenia – warto zapoznać się z ich możliwościami.

Alarm czy łańcuch? U-lock, DiscLock, a może GPS? Żadne z tych zabezpieczeń nie daje nam stuprocentowej gwarancji na to, że ocalimy nasz ukochany sprzęt przed działaniem złodzieja. Zastosowanie każdego z nich zmniejsza jednak ryzyko kradzieży, dlatego większość przezornych motocyklistów zaopatruje się w co najmniej jedno z tych urządzeń.

REKLAMA

Łańcuch

Łańcuchy to jedne z najczęściej stosowanych zabezpieczeń – mamy ich do wyboru całą gamę, te droższe są wyposażone w naprawdę solidne kłódki. Profesjonalny łańcuch kosztuje około kilkuset złotych i raczej nie warto go zastępować tanim zamiennikiem ze sklepu budowlanego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zabezpieczyć motocykl przed skutkami wywrotki?

Nie zostawiajmy łańcucha luźno na ziemi, nie przypinajmy go też do tak niepozornych elementów jak cienkie słupki czy śmietniki, ponieważ nożyce do metalu szybko mogą sobie z nim poradzić.

Najlepiej ciasno przypiąć motocykl do pnia grubego drzewa lub latarni, żeby uniemożliwić przecięcie ogniw. Pamiętajmy, że nawet łańcuch owinięty gumą przy wielokrotnym używaniu może porysować plastikowe elementy motocykla.

U-lock

U-lock jest zabezpieczeniem bardzo podobnym do łańcucha, którego nazwa pochodzi od uchwytu przytwierdzającego w kształcie litery „U”. Jest sztywniejszym, a więc nieco pewniejszym niż tradycyjny łańcuch zabezpieczeniem, gdyż zdecydowanie trudniej go przeciąć.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie motocykla

Wszelkiego rodzaju zapięcia mocujmy do tylnej felgi, ponieważ złodziej będzie miał z dobraniem się do niej nieco więcej zachodu. Ceny U-locków sięgają do 1000 zł.

DisLock

Blokady tarcz, zwane fachowo DisLockami to również popularne zabezpieczenie. Zakładamy taką blokadę na tarczę hamulcową, przy czym znowu tylne koło będzie zdecydowanie lepszym wyborem.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Wiele nowoczesnych DisLocków jest wyposażonych w alarmy dźwiękowe, uruchamiające się w chwili wykrycia ruchu. Roztargnieni motocykliści, którzy zapomną, że założyli blokadę mogą w związku z tym sami niechcący narobić sporo hałasu!

Alarm

Skoro o hałasie mowa... Alarmów motocyklowych dostępnych jest na rynku wiele – począwszy od najtańszych produktów z Allegro po profesjonalne alarmy znanych producentów, posiadające całą kolekcję atestów.

Alarm przy odrobinie wysiłku możemy zamontować samodzielnie. Warto każdą z części ukryć w zupełnie innym miejscu pod owiewkami i przypiąć urządzenie w kilku punktach instalacji elektrycznej. W ten sposób znacznie utrudnimy przestępcy odcięcie alarmu.

Zobacz też: Jak przygotować się do dłuższej trasy?

Systemy lokalizacji

Najdroższymi z zabezpieczeń są różnego rodzaju systemy umożliwiające błyskawiczną lokalizację skradzionego motocykla. Namierzanie pojazdu przez GPS to sposób powszechnie stosowany przez firmy transportowe. Niestety, jest on możliwy do ominięcia – istnieją zagłuszarki sygnału GPS, z których złodzieje chętnie korzystają.

Natomiast system radiowej lokalizacji to ochrona pełną gębą, która teoretycznie powinna działać wszędzie – nawet pod wodą i w powietrzu. Żeby ubezpieczyć swój motocykl w ten sposób, musimy nie tylko wykupić odpowiednie urządzenia, ale również płacić roczny abonament, którego ceny sięgają 1000 zł. Jeśli jednak sprzęt zostanie skradziony, zgłaszamy ten fakt do centrali, a na poszukiwania zostają wysłane specjalne samoloty i busy, które lokalizują zaginiony pojazd.

Dmuchamy na zimne

Nie zapominajmy o podstawowych elementach chroniących nasz motocykl – choć blokada kierownicy i wrzucenie biegu to zabezpieczenia, które nie powstrzymają bardziej doświadczonego złodzieja, nigdy nie zaszkodzi ich zastosowanie. Im więcej przeszkód napotka na swojej drodze potencjalny rabuś, tym większa szansa, że po prostu zrezygnuje, gdyż czas zdecydowanie działa na jego niekorzyść.

Lepiej też po prostu nie kusić losu i unikać zostawiania motocykla w ciemnych, opuszczonych miejscach, gdzie rzadko ktoś się pojawia. Warto też przykryć pojazd plandeką, jeśli planujemy dłuższy postój – w ten sposób ukrywamy przed okiem złodzieja chociażby liczbę zastosowanych zabezpieczeń.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA