| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Historia marek > Chrysler

Chrysler

Chrysler to amerykańska marka samochodów. Udziały w Chrysler Holding LLC ma między innymi FIAT i rządy USA i Kanady. W gamie modelowej znajdują się m.in. modele 300C, 300C Touring, Sebring Cabrio oraz model Grand Voyager.

Historia marki rozpoczęła się 1921 roku, kiedy Walter Chrysler został przewodniczącym rady nadzorczej przedsiębiorstwa Maxwell Motor Co., przejmując część udziałów. Rozpoczął on produkcję samochodów marki Chrysler, a pierwszym z nich był model Six, wprowadzony na rynek w 1924 roku. Nazwa firmy zmieniła się na Chrysler Corporation. Jeszcze przed wojną Chrysler Corp. Przejęłafirmę Dodge i DeSoto, a w czasie II wojny światowej zaopatrywała armię. Po wojnie przedsiębiorstwo dotknął strajk robotników, w wyniku którego Chrysler poniósł ogromne straty finansowe. W latach ’50 pojawił się jednak model Imperial, a w ’60 Barracuda, ale legendarny Ford Mustang pokonał konkurenta.

Powstały też wtedy spółki Chryslera w Europie – BRG w Wielkiej Brytanii, Simca we Francji i Barreiros w Hiszpanii, jednak nie powodziło im się dobrze i zostały sprzedane. Dopiero w latach ’80 korporacja powoli wracała do świetności, kupując AMC (American Motor Corporation) w 1987 roku i produkując jej modele pod marką Eagle. Wtedy dopiero Chrysler podbił rynek europejski, dzięki marce Jeep. W 1998 roku nastąpiła fuzja z Daimler-Benz i powstał największy na świecie koncern motoryzacyjny, Daimler-Chrysler, współpraca jednak została rozwiązana w 2007 roku, a Chrysler stał się własnością Cerberus Capital Management. W 2009 roku Chrysler ogłosił bankructwo, a jego udziały zostały przejęte przez rządy USA i Kanady oraz koncern FIAT.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »