| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Historia marek > Audi

Audi

Niemiecki koncern samochodowy, należący do grupy Volkswagen. Pod znakiem tej marki produkowane są samochody dla każdego segmentu rynku, czyli zarówno małe (A1 i A2), kompaktowe (A3), klasy średniej (A4 i A5), wyższej (A6, A7) oraz luksusowej (A8).

Firma DKW działała już od roku 1904, kiedy to Duńczyk Jorgen Skafte Rasmussen założył firmę produkującą urządzenia parowe i myjki do warzyw. Później firma zaczęła zajmować się pojazdami na pędzanymi parą. Jeszcze później, w 1919 roku, DKW zaczyna robić silniki do motocykli, a następnie produkuje samochody. W 1931 r. w Zwickau na dużą skalę rozpoczyna się produkcja małego samochodu o drewnianej karoserii pokrytej sztuczną skórą, z napędem na przednie koła i dwusuwowym silnikiem. Do 1942 r. fabrykę opuściło ponad ćwierć miliona egzemplarzy tego modelu.

Skąd w logo marki cztery kółka? Firmy, o których czytaliście wyżej połączył światowy kryzys lat 20. XX wieku. Małe firmy nie miały szans na przetrwanie, więc w 1932 r., Saksoński Bank Państwowy zarządził, aby zakłady Audi, Horach oraz Zschopauera/DKW połączyły się w Auto Union AG. Z firmą Wanderer została podpisana umowa kupna i dzierżawy, która dotyczyła działu samochodów. Spółka miała siedzibę w Chemnitz. Wtedy stworzono logo w postaci czterech kółek symbolizujących związek tych czterech firm.

Jeśli chodzi o początki firm to najwcześniej powstała Wanderer, założona w 1885 roku w Chemnitz. Początkowo firma zajmowała się reperacją rowerów, ale po pewnym czasie przerzuciła się na produkcję rowerów, motocykli i maszyn do pisania. W 1913 Wanderer stworzył pierwszy samochód. Do 1918 roku powstało tylko 2 tysiące aut (model Puppchen kosztował 4 tysiące marek). W 1926 roku firma wypuszcza W10, model z 30 - konnym silnikiem czterocylindrowym, a dwa lata później – sześciocylindrowy W11.

Przed wybuchem II wojny światowej Auto Union AG była tak naprawdę nadal podzielona. Aby uniknąć wewnętrznej konkurencji zastosowano podział na segmenty rynkowe. I tak, tym sposobem DKW zajmował się motocyklami i małymi samochodami, Wanderer autami klasy średniej, Audi klasą średnią wyższą, a Horch najbardziej luksusowymi limuzynami. Taki podział pozwolił na wzajemne uzupełnianie się palety modeli.

Audi wiele czerpało od swoich „braci”, np. wypuściło samochód z napędem na przednią oś dzięki DKW, z silnikiem od Wanderera (skonstruowanym przez Ferdynanda Porsche), ze stylistyką nawiązującą do niektórych modeli Horcha. Audi stworzyło także Front Typ UW, samochód klasy średniej z wykorzystaniem (po raz pierwszy) efektu synergii.

Wiosną 1933 roku rozpoczęto produkcję Audi Front Typ UW. Rok później przeniesiono ją do zakładu Horch, by w zakładzie Audi zrobić miejsce dla rosnącej produkcji DKW. Po modernizacji, m.in. mocniejszym, 2,3 l silniku Wanderera nowe Audi Front 225 zaprezentowano na Berlińskiej Wystawie Samochodowej w 1935 roku. W eleganckim Audi 920 zastosowano napęd na tylne koła, a nowoczesny kształt nadwozia nawiązywał do sześciocylindrowego Wanderera Typ W 23. Auto posiadało sześciocylindrowy, rzędowy silnik OHC stworzony w zakładach Horch.
W grudniu 1938 r. pierwsze samochody nowego typu zjechały z linii produkcyjnej Auto Union – w zakładach Horch. 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mgr inż. Adam Górski

Ekspert ds. Elektroenergetyki oraz Systemów i sieci komputerowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »