| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Samochód zimą - myć, czy nie myć?

Samochód zimą - myć, czy nie myć?

Eksploatacja samochodu zimą wymaga od kierowcy szczególnego zaangażowania. Warto stosować nie tylko zimowe płyny do spryskiwaczy, czy paliwa zimowe ale również zadbać o czystość pojazdu. Czy zatem można myć samochód zimą?

Czy myć samochód w zimie?

Samochody powinno się myć przez cały rok, choć mycie zimowe wymaga dokładnego osuszenia nie tylko karoserii, lecz również zamków drzwi oraz gumowych uszczelek. W zasadzie podczas mrozu niemożliwe jest umycie samochodu na zewnątrz budynków. W takich warunkach mycie może sie odbywać tylko w ocieplanych pomieszczeniach.

Ważna jest temperatura powietrza. Jeśli przekracza poziom ok. -10-15 °C, to lepiej wstrzymać się z myciem i poczekać na lepsze warunki pogodowe. Mycie pojazdu podczas silnych mrozów jest bowiem dosyć niebezpieczne – woda może dostać się do różnych szczelin, a później zamarznąć, co oczywiście mogłoby przynieść dosyć nieciekawe skutki” – tłumaczy  Rafał Bierawski, ekspert firmy Kufieta, specjalizującej się w przetwórstwie tworzyw sztucznych i produkcji akcesoriów samochodowych.

Jak wskazuje Bierawski, warto zwrócić szczególną uwagę na karoserię oraz podwozie auta, ponieważ w sezonie zimowym to właśnie te elementy mogą ucierpieć na skutek zetknięcia z solą czy innymi chemikaliami, rozsypywanymi na jezdniach przez służby drogowe. Po zakończeniu mycia istotne jest dokładne wytarcie poszczególnych elementów, w tym przede wszystkim krawędzi i szczelin. Dobrze jest dla pewności zastosować także preparaty ochronne przeciwdziałające zamarzaniu.

Zobacz też: Czym różni się paliwo zimowe od letniego? Poradnik eksperta

Paliwo zimowe powinni stosować zwłaszcza właściciele starszych pojazdów

Już od listopada stacje paliw powinny sprzedawać tzw. paliwo zimowe, przystosowane do niskich temperatur. Prawne regulacje w sprawie norm określające skład poszczególnych paliw są w Polsce dosyć niejasne i – co istotne – nie są dla dystrybutorów obowiązkowe, a stanowią tylko sugestie.

Aktualnie na większości stacji dystrybuowane jest już paliwo o temperaturze mętnienia na poziomie ok. -23-25 °C, czyli w pełni bezpieczne dla silnika. W większości nowych modeli samochodów ewentualny brak paliwa zimowego – np. gdy atak mrozu będzie nagły, a w baku znajduje się jeszcze paliwo letnie – nie powinien stanowić większego problemu. Czasem jednakże może być inaczej.

W przypadku znacznego obniżenia temperatury i braku w zbiorniku zimowego paliwa kłopoty mogą mieć właściciele starszych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W takiej sytuacji najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest kupno na stacji płynu obniżającego temperaturę krzepnięcia oleju napędowego. Kilkadziesiąt minut później silnik powinien już działać” – dodaje Bierawski.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Sawarska

Ekspert w zakresie prawa gospodarczego (prawa spółek, prawa bankowego, odpowiedzialności odszkodowawczej oraz handlu międzynarodowego).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »