REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak samodzielnie zamontować koła zimowe?

Robert Kuśpiel
Samodzielny montaż kół zimowych pozwala zaoszczędzić pieniądze, oraz wybrać właściwy moment na wymianę opon.  fot. Newspress
Samodzielny montaż kół zimowych pozwala zaoszczędzić pieniądze, oraz wybrać właściwy moment na wymianę opon. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Samodzielny montaż kół zimowych pozwala nam zaoszczędzić pieniądze oraz wybrać właściwy moment na wymianę opon. Oto krok po kroku, jak wykonać wymianę opon na zimowe z letnich.

Podstawą takiej wymiany jest posiadanie dwóch kompletów felg (komplet z oponami letnimi oraz komplet z oponami zimowymi). 

REKLAMA

Przed rozpoczęciem wymiany dokładnie przyglądamy się każdej oponie zimowej. Szukamy ewentualnych wybrzuszeń oraz sprawdzamy, czy nie uchodzi powietrze. Kiedy cały komplet spełnia nasze wymagania możemy przystąpić do wymiany. Ustawiamy auto na równej powierzchni, zaciągamy hamulec ręczny oraz dla bezpieczeństwa możemy zostawić samochód na biegu. Można też skorzystać z klinów zabezpieczających umieszczając je pod jednym z tylnych kół.

Zobacz również: Jak rozpoznać przyczyny nadmiernego zużycia opon?

REKLAMA

Przystępujemy do demontażu koła. Najpierw luzujemy śruby, podczas tej operacji samochód nie może być uniesiony. Kiedy wyczuwalny jest brak oporu podczas kręcenia śrub, unosimy auto do góry, po czym kontynuujemy odkręcanie śrub. Zazwyczaj szpile po uprzednim poluzowaniu można odkręcać rękoma. Zdejmujemy koło z piasty. Jeżeli stawia opór aplikujemy odrdzewiacz na łączeniu felgi z piastą. Po zdjęciu koła zaczynamy montaż kół zimowych. 

W tym momencie należy przyjrzeć się wszystkim czterem oponom. Lepsze opony (o grubszym bieżniku) instalujemy na przedniej osi. Uważa się, że lepsze opony montuje się na tylną oś, jednak w przypadku opon zimowych przednie odgrywają znacznie ważniejszą rolę, gdyż to one przenoszą na drogę większość siły hamowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony zimowe są kierunkowe. Należy pamiętać o odpowiednim montażu.

Zobacz również:Czemu z opony uchodzi powietrze?

Przed zamontowaniem oczyszczamy piastę papierem ściernym z rdzy oraz możemy nasmarować smarem w sprayu. Dokonujemy szybkiego przeglądu elementów układu kierowniczego oraz hamulcowego. Jeżeli wszystko przygotowaliśmy możemy zamontować koło na piaście oraz dokręcić śrubami. Operację tą powtarzamy analogicznie przy pozostałych trzech kołach. Opuszczamy auto oraz dokręcamy mocniej śruby. Po zamontowaniu całego kompletu sprawdzamy ciśnienie w oponach tak, aby na każdej osi było to samo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA