| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?

Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?

Czyszczenie zbiornika i przewodów paliwowych z wody można przeprowadzić ławo, wykorzystując wiedzę, że jej ciężar właściwy jest większy, niż ciężar powszechnie stosowanych paliw silnikowych. Podpowiadamy jak zapobiec zamarzaniu wody w układzie paliwowym.

P zdjęciu przewodu paliwowego z pompy paliwowej, przy zachowaniu dużej ostrożności i zasad BHP, należy pozwolić, aby paliwo swobodnie z niego wyciekało do podstawionego szklanego naczynia (dużego słoika, itp.). Po spuszczeniu mniej więcej 0,5 litra, cała zgromadzona w przewodzie woda znajdzie się na dnie podstawionego naczynia. Niestety, jeżeli paliwo jest zasysane ze zbiornika poprzez smok z filtrem, pozostanie w nim pewna ilość wody. 

Zobacz również: Jak ratować się z opresji po awarii hamulców?

Dlatego po ukończeniu spuszczania paliwa z przewodu i ponownym założeniu go na pompę paliwową (pamiętać o starannym dokręceniu objemki zaciskowej!), należy wlać do zbiornika paliwa niewielką ilość (100- 200 ml) skażonego spirytusu etylowego (denaturatu), który łatwo zmiesza się z wodą, obniżając znacznie temperaturę jej krzepnięcia. Z czasem mieszanka wodno-alkoholowa zostanie wyssana ze zbiornika razem z paliwem i spalona przez silnik.

O wiele lepszym rozwiązaniem jest wlanie do zbiornika samochodu niewielkiej ilości biopaliwa z etanolem, ale nie jest ono jeszcze powszechnie dostępne, poza tym nie wszystkie silniki je tolerują. Dlatego jego dodatek nie powinien być większy od kilku procent: 2 litry takiego paliwa na 40 litrów benzyny w zupełności wystarczy.

Zobacz również: Jak postępować z cięgłem, które zacięło się w pancerzu?

Po wlaniu denaturatu lub biopaliwa etanolowego do zbiornika mogą przez jakiś czas występować niewielkie zakłócenia w pracy silnika, np. samochód może gorzej przyspieszać, mogą „wypadać” niektóre zapłony itd. Nie należy się tym przejmować.

W przypadku silnika wysokoprężnego nie należy dolewać do paliwa alkoholu – podnosi on znacznie liczbę oktanową i może uniemożliwić samozapłony ON, a tym samym uruchomienie i pracę silnika. Zwykle wystarczy, aby przed zimą starannie oczyścić odstojniki filtrów paliwa i wymienić ich wkłady na nowe. Filtry paliwa silnika wysokoprężnego zatrzymują wodę, więc nie przedostanie się ona do pompy wtryskowej. Można dla pewności podobnie jak w przypadku silnika benzynowego, spuścić nieco paliwa ze zbiornika zdejmując przewód doprowadzający je do głównego (pierwszego) filtra paliwa.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przedstawienie metod jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych Fot. newspress
Przedstawienie metod jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych Fot. newspress

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Mosór

Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »