| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?

Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?

Czyszczenie zbiornika i przewodów paliwowych z wody można przeprowadzić ławo, wykorzystując wiedzę, że jej ciężar właściwy jest większy, niż ciężar powszechnie stosowanych paliw silnikowych. Podpowiadamy jak zapobiec zamarzaniu wody w układzie paliwowym.

P zdjęciu przewodu paliwowego z pompy paliwowej, przy zachowaniu dużej ostrożności i zasad BHP, należy pozwolić, aby paliwo swobodnie z niego wyciekało do podstawionego szklanego naczynia (dużego słoika, itp.). Po spuszczeniu mniej więcej 0,5 litra, cała zgromadzona w przewodzie woda znajdzie się na dnie podstawionego naczynia. Niestety, jeżeli paliwo jest zasysane ze zbiornika poprzez smok z filtrem, pozostanie w nim pewna ilość wody. 

Zobacz również: Jak ratować się z opresji po awarii hamulców?

Dlatego po ukończeniu spuszczania paliwa z przewodu i ponownym założeniu go na pompę paliwową (pamiętać o starannym dokręceniu objemki zaciskowej!), należy wlać do zbiornika paliwa niewielką ilość (100- 200 ml) skażonego spirytusu etylowego (denaturatu), który łatwo zmiesza się z wodą, obniżając znacznie temperaturę jej krzepnięcia. Z czasem mieszanka wodno-alkoholowa zostanie wyssana ze zbiornika razem z paliwem i spalona przez silnik.

O wiele lepszym rozwiązaniem jest wlanie do zbiornika samochodu niewielkiej ilości biopaliwa z etanolem, ale nie jest ono jeszcze powszechnie dostępne, poza tym nie wszystkie silniki je tolerują. Dlatego jego dodatek nie powinien być większy od kilku procent: 2 litry takiego paliwa na 40 litrów benzyny w zupełności wystarczy.

Zobacz również: Jak postępować z cięgłem, które zacięło się w pancerzu?

Po wlaniu denaturatu lub biopaliwa etanolowego do zbiornika mogą przez jakiś czas występować niewielkie zakłócenia w pracy silnika, np. samochód może gorzej przyspieszać, mogą „wypadać” niektóre zapłony itd. Nie należy się tym przejmować.

W przypadku silnika wysokoprężnego nie należy dolewać do paliwa alkoholu – podnosi on znacznie liczbę oktanową i może uniemożliwić samozapłony ON, a tym samym uruchomienie i pracę silnika. Zwykle wystarczy, aby przed zimą starannie oczyścić odstojniki filtrów paliwa i wymienić ich wkłady na nowe. Filtry paliwa silnika wysokoprężnego zatrzymują wodę, więc nie przedostanie się ona do pompy wtryskowej. Można dla pewności podobnie jak w przypadku silnika benzynowego, spuścić nieco paliwa ze zbiornika zdejmując przewód doprowadzający je do głównego (pierwszego) filtra paliwa.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »