| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Jak przygotować silnik benzynowy do zimy?

Jak przygotować silnik benzynowy do zimy?

Przygotowanie silnika benzynowego do okresu zimowego nie wymaga takiej dokładności jak w przypadku silnika Diesla. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas przygotowania silnika do zimy.

Samochody z silnikiem benzynowym są zdecydowanie bardziej niezawodne niż auta zasilane olejem napędowym. Dotyczy to zarówno okresu letniego jak i zimowego. Auta z silnikiem benzynowym są w stanie nam więcej „wybaczyć” niż auta z silnikiem Diesla.

Zobacz również: Sposób na zamarznięte szyby

Kontrolę zaczynamy od akumulatora. Nie ma konieczności utrzymania idealnego stanu elektrolitu. Do odpalenia benzyniaka wymagany jest mniejszy pobór prądu.
Jeśli jesteśmy w posiadaniu małego samochodu i chcielibyśmy uruchomić diesla za pomocą kabli rozruchowych, może to być trudne. Różnica w cenie również jest, akumulator do benzyniaka jest znacznie tańszy.

W silniku benzynowym nie trzeba aż tak dokładnie kontrolować świec, wystarczy je wymienić raz na około 100 tysięcy kilometrów, aby nie mieć problemów z uruchomieniem.

Świece

Świece żarowe wymagają wymiany dopiero po dużo większych przebiegach. Problemy mogą wystąpić z filtrem paliwa. Zbiera się tu woda, jednak benzyna jest w stanie zachować swoją konsystencje w znacznie niższych temperaturach niż olej napędowy. Wymiana filtra przebiega nieco inaczej niż w samochodzie z silnikiem Diesla. Tam filtr znajduje się zazwyczaj pod maską auta, w benzyniaku można go znaleźć w większości przypadków pod autem. Zamocowany jest na specjalnych spinkach do podwozia.

Filtr nie ma specjalnej osłony, jednak sam wkład znajduje się w aluminiowej obudowie, co stanowi osłonę przed uszkodzeniami. Przy wymianie nie potrzebujemy zalewać go benzyną, wystarczy wypiąć z przewodów paliwowych oraz zamontować nowy.

Zobacz również: Podstawy bezpiecznej jazdy w zimie

Pamiętajmy o użyciu nowych spinek montażowych. Stare nie nadają się do wielokrotnego użytku.

Czas na wymiany filtra paliwa w silniku benzynowym przypada raz na 2 lata. Punkty kontrolne zostają te same, co w silniku zasilanym olejem napędowym, jednak tutaj nie musimy inwestować dodatkowo w świece żarowe oraz akumulator. Zazwyczaj w porównaniu dwóch silników jest remis, gdyż to, co zaoszczędzimy na jeździe Dieslem, przeznaczymy na przygotowanie go do sezonu. Silnik benzynowy jest za to w takich warunkach (zimowych) bardziej wytrzymały.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »