REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Badanie geometrii kół – co to jest i czy warto je przeprowadzić?

Tomasz Korniejew
Badanie geometrii kół – co to jest i czy warto je przeprowadzić?
Badanie geometrii kół – co to jest i czy warto je przeprowadzić?

REKLAMA

REKLAMA

Czy przed zakupem samochodu używanego warto wykupić badanie geometrii zawieszenia? Co możemy sprawdzić podczas tzw. badania zbieżności?

Rynek samochodów używanych w Polsce wciąż sprzyja działalności wszelkiego rodzaju oszustów. Wiele ofert sprzedaży pojazdów wzbudza wątpliwości odnośnie rzetelności informacji zawartych w ogłoszeniu. O typowych trikach handlarzy samochodów napisaliśmy w artykule, do którego kieruje ten link.

REKLAMA

A przecież zakup samochodu, także używanego, to spory wydatek, sięgający nierzadko kilkudziesięciu tysięcy złotych. Łatwo te pieniądze wydać na auto, którego użytkowanie może być nie tylko kosztowne ale wręcz niebezpieczne.

Prawdziwą plagą w ogłoszeniach sprzedaży na polskim rynku są oferty samochodów naprawianych po różnego rodzaju poważnych kolizjach. Często oferowane na sprzedaż auta zostały zespawane z dwóch lub więcej pojazdów. Taki sposób naprawy nie gwarantuje, że pojazd spełnia wszelkie normy dot. bezpieczeństwa. Czy można w jakiś sposób wykryć to, że auto ma za sobą poważną naprawę blacharską? Można, choć nie będzie to łatwe.

Zobacz też: Geometria zawieszenia - lepiej o nią dbać!

Badanie geometrii zawieszenia – co to jest?

Jeżeli nie jesteśmy w stanie organoleptycznie stwierdzić wypadkowej przeszłości pojazdu, warto udać się do warsztatu (niezrzeszonego, bądź ASO) na badanie geometrii zawieszenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Takie badanie, z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń pozwoli sprawdzić, czy np. koła samochodu nie zostawiają tzw. czterech śladów. To istotna informacja, bo o ile zbieżność kół podlega regulacji, to przekrzywiona konstrukcja całego nadwozia wyregulować na poczekaniu się nie da. Poza tym świadczy o tym, że auto zostało niewłaściwie naprawione po znacznym uszkodzeniu. Czym to skutkuje? Przede wszystkim wadliwą trakcją samochodu, niebezpiecznym prowadzeniem i nieprzewidywalnością w zachowaniu samochodu na drodze.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Badanie geometrii zawieszenia – czy warto?

Badanie geometrii kół z pewnością nie jest sposobem na całkowite wyeliminowanie z rynku nieuczciwych sprzedawców, ale znacznie ogranicza ryzyko zakupu samochodu, który był poważnie uszkodzony i niewłaściwie naprawiony. Ponadto – żeby prawidłowo przeprowadzić badanie geometrii zawieszenia nie może być jakichkolwiek luzów. Jest to zatem kolejny argument za skorzystaniem z badania. Tym bardziej, że koszt badania nie przekroczy 500 zł. Biorąc pod uwagę ile można stracić kupując wadliwe auto, cena nie jest wygórowana.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA