| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zawieszenie > Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Zawieszenie pneumatyczne jest kosztowne w serwisowaniu. Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie Audi A8, Citroena C5 i BMW serii 5

Wygodna podróż samochodem

Podróż samochodem po dziurawych, polskich drogach potrafi popsuć atmosferę niejednego rodzinnego wyjazdu. Pasażerowie zamiast podziwiać widoki za oknem auta, muszą wytrzymywać ciągłe uderzenia i podskoki auta spowodowane nierównościami na drodze. Nawet powolnie rozwija sieć polskich dróg ekspresowych  i autostrad na niewiele się zdaje w walce z tym problemem.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Z tego powodu niemałym zainteresowaniem cieszą się pojazdy wyposażone w pneumatyczne lub hydropneumatyczne zawieszenia. Z jednej strony pozwalają one zniwelować drgania przenoszone z kół samochodu do jego wnętrza a z drugiej, poprawiają aerodynamikę auta, utrzymując pojazd w poziomie nawet wtedy, gdy jest on mocno obciążony ładunkiem.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Koszty eksploatacji zawieszenia pneumatycznego lub hydropneumatycznego są zróżnicowane. Przeciętnie, tego typu układy wytrzymują ok. 300 000 km. Dopiero po takim przebiegu naprawy wymaga zazwyczaj jakiś podzespół wchodzący w skład układu.

Citroen C5: koszt naprawy zawieszenia hydropneumatycznego

Ze względu na niską cenę, przestronne wnętrze i wygodne zawieszenie dużą popularnością cieszą się w Polsce Citroeny C5 (pierwsza generacja to koszt . 8-10 tys. zł). Większość modeli sprzedawanych jako nowe wyposażonych było w hydropneumatyczne zawieszenie Hydractiv III.

Układ ten wyposażony jest w sześć sfer kulistych tłumiących drgania przenoszone przez specjalne teleskopy. Sfery przednie kosztują po 530 zł a tylne po 740 zł. Dwie dodatkowe, tzw. centralne sfery to wydatek 540 zł za sztukę. Jeśli z teleskopów cieknie olej, także należy je wymienić na nowe. Koszt jednego to 1500 zł. Gdyby posłuszeństwa odmówiła pompa napełniająca płynem sfery to trzeba liczyć się z wydatkiem ok. 3600 zł.

Zobacz też: Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Audi A8 D3 : koszt naprawy zawieszenia pneumatycznego

Marzenia o posiadaniu luksusowej limuzyny bardzo często znajdują swoje urzeczywistnienie w postaci używanego Audi A8 D3 (druga generacja). Koszt zakupi auta kształtuje się na poziomie (36-90 tys. zł), ale naprawy adaptacyjnego zawieszenia są duże. Jeden amortyzator z miechem to koszt 7000 zł. Jeśli posłuszeństwa odmówił także kompresor dostosowujący ciśnienie gazu wewnątrz miechów to trzeba liczyć się z wydatkiem sięgającym 5400 zł. Łącznie gruntowny serwis zawieszenia może spokojnie przekroczyć kwotę 33 000 zł.

Zobacz też: Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Grabowski

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »