| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zawieszenie > Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.

Zawieszenia kół samochodu, w przypadku pojazdu nowego, posiada parametry nadane im na końcu procesu produkcji w fabryce i skontrolowane w trakcie przeglądu tzw. zerowego, wykonanego przed sprzedażą. Gorzej jest z samochodami używanymi.

Zobacz również: Jak wstępnie rozpoznać nadmierne zużycie elementów zawieszenia?

Obecnie ustawienie geometrii zawieszenia we współczesnych samochodach ogranicza się najczęściej do regulacji zbieżności kół osi przedniej lub wymiany poszczególnych elementów wodzących kół (wahaczy, amortyzatorów, belek). Czasami deformacje elementów są tak niewielkie, że ustalenie, który element jest uszkodzony, wykonuje się metodą prób i błędów - wymienia się elementy po kolei kontrolując geometrię po wymianie każdego elementu, aż do momentu uzyskania prawidłowego wyniku. 

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?

• nieprawidłowe ustawienie koła kierownicy (przy skierowaniu kół do jazdy na wprost)
• skłonności do zbaczania na boki przy jeździe na wprost wyczuwane na kole kierownicy
• odgłosy głośnej pracy zawieszenia w czasie jazdy (stuki, zgrzyty itp.)
• nierównomierne zużywanie się bieżnika opon
• każde "wpadnięcie" w wyrwę w jezdni lub wjechanie z dużą prędkością na krawężnik

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »