REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Jakubowski Ryszard
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.

Wydawać by się mogło, że epoka zabezpieczania spodów samochodów przed korozją dawno minęła. Tymczasem okazało się, że fabryczne zabezpieczenia, jakie są stosowane w nowszych i najnowszych modelach aut, nie w pełni sprawdzają się na polskich drogach.

REKLAMA

Na rynku można spotkać wiele różnych preparatów, wykonanych w oparciu o masy bitumiczne i kauczuk, które znakomicie chronią podwozia pojazdów zarówno przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak i działaniem substancji chemicznych. Co interesujące, taka dodatkowa powłoka pod samochodem jest też niezłym izolatorem dźwięku.

Zobacz również: Jakie są formalności przy zakupie używanego auta?

Substancje konserwujące i zabezpieczające podwozia są sprzedawane w dwóch postaciach: sprayu i półpłynnej masy do nakładania ręcznego. Jedne i drugie najlepiej stosować przy temperaturze powietrza nieco powyżej 20 stopni Celsjusza. Przed ich nałożeniem należy przeznaczoną do zabezpieczenia powierzchnie starannie umyć i odtłuścić. Prace najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu, korzystając z kanału lub podnośników i wysokich kobyłek. Myć przy pomocy oleju opałowego (znacznie tańszy od ON), odtłuszczać silnymi detergentami, z których dobrze spisują się np. płyny do mycia naczyń, za to źle – szampony do włosów i płyny do kąpieli. Nie najlepsze są szampony samochodowe z dodatkami uszlachetniającymi, mającymi za zadanie nabłyszczanie lub konserwację lakieru.

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Półpłynny środek zabezpieczający nakładać przy pomocy pędzla o twardym grubym włosiu, równomierną warstwą o grubości rzędu 2 mm. Nieco cieńszą warstwę nakłada się sprayem: grubsza może spływać. Czas schnięcia obu substancji wynosi od 6 do 8 godzin w temperaturze powyżej 20 stopni, w niższych jest dłuższy. W praktyce jazdę zabezpieczonym antykorozyjnie samochodem można rozpocząć po 12 godzinach od pomalowania, czyli – na drugi dzień.

Nie zabezpieczać antykorozyjnie żadnych elementów układu wydechowego, silnika i skrzyni biegów oraz elementów piast koła i zawieszenia (wahaczy itp.). Preparat antykorozyjny będzie się wypalał na tłumikach i rozgrzanych elementach silnika, będzie przez kilka tygodni wydzielał przykry zapach, zaś przy nakładaniu na elementy zawieszenia może dostać się do hamulców. Przypadkowo zachlapane nim miejsca można oczyścić szmatką lub pędzlem, zwilżonym obficie benzyną lakową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA