| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Zawieszenie

Jak działa zawieszenie KDSS w Toyocie Land Cruiser?

Aktualizacja: 14.03.2017

Jak działa zawieszenie KDSS w Toyocie Land Cruiser? System Zmiennej Sztywności Stabilizatorów (KDSS) zapewnia odpowiednią sztywność zawieszenia podczas jazdy po asfalcie oraz wystarczająco duży prześwit, by Land Cruiser mógł przejechać przez rudne przeszkody terenowe. »

Zadbaj o amortyzatory w aucie przed zimą!

Aktualizacja: 30.09.2016

Przed nadchodzącą powoli zimą warto skontrolować w aucie stan techniczny jego amortyzatorów. Dlaczego? Jak się okazuje, to one decydują chociażby o drodze hamowania pojazdu i jego stabilności na śliskiej nawierzchni. Ale odpowiadają one także za szereg innych właściwości auta. »

Badanie geometrii kół – co to jest i czy warto je przeprowadzić?

Aktualizacja: 09.06.2016

Czy przed zakupem samochodu używanego warto wykupić badanie geometrii zawieszenia? Co możemy sprawdzić podczas tzw. badania zbieżności? »

Toyota Yaris i Yaris HV - usterki zawieszenia

Aktualizacja: 09.06.2016

W niektórych egzemplarzach Toyot Yaris i Yaris HV wyprodukowanych w 2015 r. może dochodzić do uszkodzeń łożysk, co w efekcie może skutkować oderwaniem się górnej części amortyzatora. W Polsce znajduje się niespełna tysiąc wadliwych egzemplarzy. »

Jak działa sytem Lexus Dynamic Handling oparty na 4 kołach skrętnych?

Aktualizacja: 23.02.2016

W wybranych modelach aut marki Lexus, znaleźć można system Lexus Dynamic Handling poprawiający zwrotność auta w zakrętach. Na czym dokładnie polega jego działanie? »

Jaka jest rola zawieszenia w aucie?

Aktualizacja: 20.11.2014

Zawieszenie pojazdu to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Odpowiada za bezpieczeństwo jazdy, jej komfort oraz przyjemność prowadzenia. Jak do jego projektowania podchodzą inżynierowie Skody? »

Czym różni się wspomaganie hydrauliczne od elektrycznego?

Aktualizacja: 23.10.2014

Prawie wszystkie obecnie sprzedawane auta osobowe mają wspomaganie kierownicy. Nie każde jednak działa tak samo. Czy różni się wspomaganie hydrauliczne od elektrycznego? »

Amortyzatory z regulacją do jazdy off-road

Aktualizacja: 31.07.2014

Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia zwiększają uniwersalność i dzielność auta w zmiennych terenie. Firma Terrain Tamer przygotowała nowy typ takich amortyzatorów o nazwie Pro Shock Absorber. Czy się charakteryzują? »

Sprężyny zawieszenia z włókna szklanego zamiast ze stali

Aktualizacja: 01.07.2014

Zawieszenie oparte na kompozytach to według inżynierów Audi przyszłość motoryzacji. Niższa masa nieresorowana i większa precyzja prowadzenia to główne atuty tej technologii. Audi wprowadzi niebawem do swych samochodów sprężyny zawieszenia oparte na włóknie szklanym. »

Zawieszenie i układ kierowniczy - części zamienne renomowanych producentów

Aktualizacja: 30.10.2013

Obecnie na rynku motoryzacyjnym znajduje się mnóstwo firm oferujących zamienniki oryginalnych części do samochodów. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wybranych popularnych producentów zamienników części zawieszenia i układu kierowniczego. »

Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Aktualizacja: 11.10.2013

Zamiana zawieszenia pneumatycznego na "zwykłe" jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jest to efekt wysokich cen części zamiennych. Czy rzeczywiście można wymienić miechy pneumatyczne na klasyczne sprężyny? »

Geometria zawieszenia - lepiej o nią dbać!

Aktualizacja: 21.08.2013

Prawidłowo ustawiona geometria zawieszenia ma kluczowy wpływ na stabilność prowadzenia auta, a tym samym na bezpieczeństwo jazdy. Zobacz jak należy ją prawidłowo ustawić. »

Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Aktualizacja: 05.06.2013

Zawieszenie hydropneumatyczne zapewnia wysoki komfort resorowania. Jak jest zbudowane? Co z jego trwałością? »

Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Aktualizacja: 14.03.2014

Zawieszenie pneumatyczne jest kosztowne w serwisowaniu. Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie Audi A8, Citroena C5 i BMW serii 5 »

Skoda Octavia III: zawieszenie

Aktualizacja: 08.02.2013

Nowa Skoda Octavia będzie sprzedawana z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. Oś z belką skrętną będzie montowana w przypadku aut z silnikami benzynowumi o mocy do 103 kW (140 KM) i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW (150 KM). W przypadku większych mocy oraz przyszłego napędu na cztery koła (Combi) i zasilania gazem ziemnym CNG, będzie stosowana nowo opracowana oś wielowahaczowa. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Popiel

Wieloletni pracownik samorządowy, wieloletni pracownik administracji rządowej. Autor szeregu publikacji, dotyczących spraw oświatowych, spraw samorządowych oraz spraw zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK