| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Gotówka, leasing czy wynajem? Leasing na samochód: zasady i możliwości

Gotówka, leasing czy wynajem? Leasing na samochód: zasady i możliwości

Istnieje kilka opcji, które może wybrać przedsiębiorca decydując się na samochód firmowy. Jakie to opcje i czym się charakteryzują?

Firmy mogą stać się użytkownikami samochodu poprzez jego zakup za gotówkę lub leasingując. Każde z rozwiązań ma swoje zalety. Kupując za gotówkę, cena samochodu jest niższa niż w leasingu. Jednak poważną wadą jest zmniejszenie kapitału obrotowego firmy. Na dodatek nie może ona wpuścić w koszty od razu całej kwoty zakupu. Amortyzacja nowego samochodu trwa 60 miesięcy, czyli cenę samochodu trzeba podzielić na 60 części i co miesiąc odliczać jedną od dochodu. W przypadku używanych samochodów jest to 30 miesięcy. Przedsiębiorca musi też wziąć pod uwagę, że zakup auta z drugiej ręki wiąże się z większym ryzykiem awarii niż dla nowego pojazdu.

Leasing operacyjny oferuje inne korzyści: raty są odliczane od dochodu w faktycznej wysokości w bieżącym miesiącu, zatem jeśli klient potrzebuje wysokich kosztów w miesiącu podpisania umowy, może wpłacić wysoką pierwszą wpłatę
i zostanie ona w całości potraktowana jako koszt firmy w tym miesiącu – bez rozkładania amortyzacji na następne miesiące. Jednak leasing ma także wady: jest dość drogi, a raty są wysokie nawet przy rozłożeniu spłaty na 4 lata.
Z kolei wybór auta używanego oznacza wyższe oprocentowanie leasingu.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Atrakcyjny wynajem długoterminowy

Sposobem na uniknięcie wysokich rat w niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym jest wynajem długoterminowy. Dobrym przykładem takiej oferty może być oparty na leasingu operacyjnym program Toyota Business SmartPlan.
W przypadku skorzystania z niego, klient uzyskuje nie tylko takie same korzyści podatkowe jak w zwykłym leasingu operacyjnym, ale otrzymuje nawet więcej: bardzo niskie raty (niższe nawet o 60 proc. w stosunku do zwykłego leasingu) dzięki temu, że nie spłaca całej wartości samochodu, lecz jedynie utratę jego wartości w okresie trwania umowy.

SmartPlan Toyoty to atrakcyjna alternatywa dla klasycznego leasingu, kredytu oraz zakupu gotówkowego, umożliwia małym przedsiębiorstwom dostęp do nowego samochodu na warunkach do tej pory zarezerwowanych jedynie dla dużych firm. – Miesięczny koszt usługi Smart Plan jest stały, dzięki czemu przedsiębiorcy z łatwością mogą planować budżet i prowadzić księgowość. Tak jak w przypadku klasycznego leasingu, całą ratę mogą wliczać do kosztów uzyskania przychodu firmy – podkreśla dyrektor ds. sprzedaży w Toyota Leasing Polska, Bogdan Grzybowski.

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Szkolenia 24 h

internetowy serwis szkoleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »