| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Raporty awaryjności: co to jest, kto je tworzy, czy są przydatne?

Raporty awaryjności: co to jest, kto je tworzy, czy są przydatne?

Coroczne raporty awaryjności pojazdów mają na celu pomóc w wyborze samochodu o najmniejszej usterkowości, w przypadku gdy nabywca decyduje się na zakup auta używanego. Poniżej prezentujemy cztery największe niemieckie firmy badające awaryjność oraz podobieństwa i różnice między nimi. Czy warto zawierzyć do końca tego rodzaju rankingom?

Średni wynik dla samochodów w grupie wiekowej - 10,4%

1) Porsche 911 - 5,5% (69 000)
2) Porsche Boxter - 7,1% (68 000)
3) Honda Jazz - 7,3% (78 000)
4) Subaru Forester - 7,3% ( 94 000)
5) Toyota Avensis - 7,6% ( 92 000)

Średni wynik dla samochodów w grupie wiekowej - 16,7%

1) Porsche 911 - 8,3% (82 000)
2) Porsche Boxter - 9,8% ( 77 000)
3) Toyota Rav 4 - 10,2% (105 000)
4) Toyota Yaris - 12,7% (99 000)
5) Mercedes SLK - 13,4% (84 000)

Średni wynik dla samochodów w grupie wiekowej - 21,4%

1) Porsche 911 - 8,7% (96 000)
2) Toyote Rav 4 - 10,5% (117 000)
3) Porsche Boxter - 11,2% (88 000)
4) Toyota Yaris - 13,9% (113 000)
5) Toyota Corolla - 14,9% (119 000)

Średni wynik dla samochodów w grupie wiekowej - 26,0%

Ten raport awaryjności sporządzany jest na podstawie badań technicznych przeprowadzanych przez firmę DEKRA na terenie Niemiec. DEKRA prowadzi analizy samochodów używanych od 1925 roku. Raport sporządzany jest co 2 lata. Egzaminowane auta dzielone są na 8 klas i 3 grupy przebiegu. Najświeższe dane zebrane zostały z 15 milionów ekspertyz przeprowadzonych na 230 modelach samochodów.

Rzeczoznawcy DEKRY podczas przeglądów zwracają uwagę na 5 elementów:
- podwozie i układ kierowniczy
- silnik i ekologia
- karoseria i wnętrze
- układ hamulcowy
- elektryka, elektronika i oświetlenie

Wynik jest odsetkiem samochodów, w których wykryto usterki. Efekt końcowy dzielony jest na 3 kategorie: brak defektów, drobne - nieznaczące defekty oraz istotne - znaczące defekty. Istotne jest to, że badania DEKRY opierają się na ilości kilometrów przejechanych przez auto. Nie jest tu ważny wiek pojazdu, jak miało to miejsce w przypadku raportu TUV. Tegorocznym zwycięzcą- najmniej awaryjnym modelem, jest według badań DEKRY Opel Insignia (96,1% bezawaryjnych modeli). Dalej uplasowały się Ford Fiesta i Toyota Prius.

Przebieg do 50 000 km:
1) Ford Fiesta
2) Renault Twingo
3) Toyota Yaris

Przebieg 50 -100 000 km:
1) Toyota Yaris
2) Opel Corsa
3) Mazda 2

Przebieg 100 - 150 000 km:
1) Honda Jazz
2) Audi A2
3) Ford Fiesta

Przebieg do 50 000 km:
1) Toyota Prius
2) Volkswagen Golf VI
3) Volvo c30

Przebieg 50 - 100 000 km:
1) Toyota Prius
2) Toyota Auris
3) Volkswagen Jetta

Przebieg 100 - 150 000 km:
1) Volkswagen Golf V
2) Skoda Octavia
3) Mercedes- Benz klasa A

Przebieg do 50 000 km:
1) Opel Insignia
2) Audi A4
3) Ford Mondeo

Przebieg 50 - 100 000 km:
1) Mercedes Benz klasy C
2) BMW serii 3
3) Volkswagen Passat

Przebieg 100 - 150 000 km:
1) Volkswagen Passat
2) BMW serii 3
3) Volvo S40

Przebieg do 50 000 km:
1) Audi A6
2) BMW serii 5
3) Mercedes- Benz klasy S

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PRACUJ W UNII

wszystko o pracy w Unii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »