| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Jak rozpoznać oryginalny lakier?

Jak rozpoznać oryginalny lakier?

Podczas kupowania samochodu używanego, najważniejszym aspektem wymagającym sprawdzenia jest stan lakieru. Oryginalny lakier oznacza to, że samochód nie uczestniczył w żadnym zdarzeniu drogowym.

Na początek

Ważny jest wiek samochodu. W starszych samochodach bardziej prawdopodobne jest, że lakier był odnawiany. Musimy przede wszystkim obejrzeć jego stan i porównać z ogólnym stanem technicznym auta. Jeśli intuicja podpowiada nam, że kondycja auta jest adekwatna do stanu lakieru, to najprawdopodobniej jest on oryginalny. Jeśli samochód jest nowy, bardzo trudno będzie określić oryginalność lakieru, ponieważ w obu przypadkach – auto naprawiane i nienaprawiane będą wyglądały podobnie. Jeśli mamy wątpliwości, powinniśmy wtedy przeprowadzić dokładniejsze dochodzenie.

Numer koloru

Możemy sprawdzić numer koloru, umieszczony na tabliczce bądź naklejce, którą producent zazwyczaj pozostawia po wewnętrznej stronie drzwi w tym miejscu, gdzie stykają się one z resztą nadwozia po zamknięciu. Numer koloru można spisać, a następnie pobrać jego próbkę z autoryzowanego serwisu. Będziemy mogli wtedy porównać lakier na samochodzie z oryginalnym wzorcem.

Zobacz również: Jak przywrócić blask lakieru?

Ślady malowania

Możemy również sprawdzić wszystkie okolice karoserii, takie jak uszczelki czy szyby w poszukiwaniu drobnych śladów lakieru. Jeśli takie znajdziemy, to pewna oznaka pofabrycznego malowania.

Kolor i dopasowanie

Warto też poszukać różnic w kolorze samochodu. Jeśli zauważymy jakiekolwiek odcięcia, jest to również ważna wskazówka sugerująca, że lakier był odnawiany. Do tego powinniśmy sprawdzić wszelkie łączenia elementów w poszukiwaniu zbyt dużych i nierównych szpar.

Magnes

Możemy również wyposażyć się w urządzenie do pomiaru grubości szpachli. Ponowne lakierowanie auta zazwyczaj wymaga szpachlowania, w szczególności wtedy, gdy blacha elementów była kiedyś wygięta. Urządzenie do pomiaru możemy zakupić w sklepie motoryzacyjnym, jego koszt to około 100 zł. Jeśli jednak nie chcemy narażać się na taki wydatek, możemy użyć słabego magnesu. W miejscach, gdzie znajduje się dużo szpachli, magnes będzie odpadał lub łatwo będzie go odczepić. Taki pomiar jednak będzie bardzo niedokładny i wykryjemy szpachlę jedynie w tych miejscach, gdzie jest jej naprawdę dużo.

Zobacz również: Co i jak smarować w samochodzie?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Prometeia

Grupa doradczo-inwestycyjna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »