| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Wnętrze i wyposażenie > Co oznaczają skróty nowoczesnych systemów w Lexusie?

Co oznaczają skróty nowoczesnych systemów w Lexusie?

Rozwój technologii w motoryzacji skutkuje wprowadzaniem do użytku różnego rodzaju systemy których skróty nie jest łatwo rozszyfrować. Bo, kto z nas bez problemu odgadnie co oznaczają nazwy AVS, DRS, LDH, LKA, czy VGRS...?

Co oznacza skrót AVS – Adaptive Variable Suspension

AVS to sterowane elektronicznie aktywne zawieszenie o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów. Zapewnia ono poprawę stabilności nadwozia i stateczności prowadzenia samochodu. Sterując twardością amortyzatorów każdego z kół, przeciwdziała np. przechylaniu się nadwozia na zakrętach czy pochylaniu jego przodu przy hamowaniu. Podczas jazdy po prostej pracuje bardziej miękko, absorbując wstrząsy na nierównościach drogi.

Zobacz też: Test Lexus LS600h L

Co oznacza skrót DRS – Dynamic Rear Steering

DRS Obecny jest w sportowych wersjach Lexusów GS i RC. dynamicznie steruje skrętem kół tylnej osi. W ten sposób poprawia stabilność samochodu przy dużych prędkościach dzięki lekkiemu skręceniu tylnych kół w tę samą stronę, w którą skręcane są koła przednie, zaś przy małych prędkościach, dzięki skręceniu ich w stronę przeciwną, zmniejsza promień skrętu.

Co oznacza skrót VGRS – Variable Gear Ratio Steering

VGRS to układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach i zwiększa precyzję kierowania przy szybkiej jeździe. VGRS współpracuje z DRS.

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Co oznacza skrót VDIM – Vehicle Dynamics Integrated Management

VDIM koordynuje współdziałanie układów sterowania hamulcami, kontroli trakcji, stabilizacji nadwozia oraz wspomagania kierownicy, dzięki czemu poprawia sterowność samochodu i z wyprzedzeniem przeciwdziała utracie panowania nad pojazdem.

Co oznacza skrót LDH – Lexus Dynamic Handling

LDH wspomaga zwrotność i stabilność poprzez integrację działania systemów AVS, DRS, VGRS i VDIM.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Lexus Safety System+ - Zespół systemów Lexusa

Wykorzystuje przednią kamerę samochodu i radar do wykrywania znajdujących się przed samochodem przeszkód, pojazdów i pieszych, pomagając przeciwdziałać wypadkom lub ograniczać skutki kolizji. Obejmuje on szereg podsystemów i funkcji, oznaczonych kolejnymi tajemniczymi akronimami. Takimi jak:

PCS – Pre Collision System

PCS jest najważniejszym elementem Lexus Safety System+. System ten po wykryciu znajdujących się przed samochodem pojazdów, przeszkód lub pieszych ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i optycznymi, a w razie potrzeby wspomaga siłę hamowania lub przy braku reakcji kierowcy inicjuje hamowanie awaryjne.

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

LDA – Lane Departure Alert

LDA ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy oraz sygnałów dźwiękowych i optycznych.

LKA – Lane Keeping Assist

LKA jest rozwinięciem LDA. System ten wykorzystuje układ elektrycznego wspomagania kierownicy i samoczynnie pomaga utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu.

AHB – Automatic High Beam

AHB to funkcja automatycznych świateł drogowych, która wykrywa światła pojazdów znajdujących się przed samochodem i odpowiednio włącza światła mijania lub drogowe, zapewniając w ten sposób lepszą widoczność w nocy bez oślepiania innych kierowców.

Adaptive High-beam System

AHS to system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi, który automatycznie dostosowuje zasięg reflektorów w zależności od tego, czy i jak daleko przed samochodem znajdują się inne pojazdy. Jest to bardziej zawansowana opcja systemu AHB.

Źródło: Materiały prasowe Lexus

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »