REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy do samochodów klasycznych

Porsche 911 Singer
Porsche 911 Singer

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele klasycznych pojazdów, nie muszą godzić się na rezygnację z nowoczesnych systemów audio i nawigacji. Niektórzy producenci oferują nowoczesne urządzenia dedykowane pojazdom wyprodukowanym kilkadziesiąt lat temu.

Nawigacja w klasycznym Porsche?

REKLAMA

Dla właścicieli ponadczasowych pojazdów sprzed kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat dodanie nowoczesnego radioodtwarzacza czy przenośnej nawigacji przyczepianej do szyby to świętokradztwo. By zachować oryginalny wygląd samochodu gotowi są na duże wyrzeczenia.

REKLAMA

Na szczęście powstaje zupełnie nowa kategoria urządzeń konstruowanych specjalnie z myślą o miłośnikach klasyków. Becker promuje model Mexico, a Porsche Radio Navigation System. To zaawansowane technologicznie radioodbiorniki, których wygląd stylizowany jest na urządzenia sprzed kilku dekad. Idealnie pasują do wnęk na radio w kultowych autach z lat 60., 70., a także 80. Pod stonowanymi wzorniczo panelami kryją się jednak rozwiązania na miarę najbardziej zaawansowanych produktów, jakie można znaleźć w sklepach car audio. Zawierają bowiem tunery cyfrowej radiofonii DAB, zestawy głośnomówiące Bluetooth, odtwarzacze skompresowanych plików w różnorodnych formatach (także bezstratnych dla audiofili), mocne wzmacniacze czy cyfrowe procesory dźwięku DSP. A to nie wszystko.

Zobacz też: Connected cars - co to jest?

REKLAMA

Oprócz nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym można skorzystać z telefonu oraz posłuchać radia czy muzyki o odpowiedniej jakości dźwięku, zadbano również jeszcze o nawigację. Mapy przechowywane są na karcie pamięci SD, którą łatwo wyjąć, by w domowym zaciszu wygodnie zaktualizować. Sprzęt może wyznaczyć trasę równie dobrze i dokładnie, co współczesne modele mocowane do szyby. Co więcej, podczas kalkulacji tras uwzględni również dane o ruchu drogowym, by podróżować jak najbardziej efektywnie. Niezależnie bowiem od tego, czy jedziemy klasykiem, czy też najnowszą limuzyną, strata czasu związana z postojami w korkach jest przecież taka sama.

Pojawienie się nowego sprzętu wiąże się odpowiednią strategią biznesową. Becker i Porsche uznali, że nowe urządzenia powinny być sprzedawane przy zachowaniu odpowiedniego standardu obsługi. Klasycznych radioodtwarzaczy z nawigacją nie znajdziemy zatem w marketach czy sklepach największych międzynarodowych sieci. Sprzęt można zobaczyć i zamówić tylko w wyspecjalizowanych salonach, które zapewniają również montaż. A bez fachowej instalacji trudno cieszyć się z nowego zakupu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co oznaczają skróty AFL, ASR, ESP czy BAS?

Edycje do samochodów klasycznych są limitowane

„Produkt musi być naprawdę wyjątkowy i pasować do stylu auta. Dokładnie takim rozwiązaniem jest Becker Mexico Retro, który łączy w sobie najnowszą i docenianą technologię oraz design sprzed kilku dekad. Mimo, że jest to produkt niszowy to zainteresowanie było na tyle duże, że zdecydowaliśmy się na wznowienie produkcji. Becker Mexico Retro jest dostępny w limitowej ilości dla wielbicieli klasyki i oldtimerów” – mówi Marek Krygier, Eastern Europe Manager marki nawigacyjnej Becker.

Trudno się dziwić, że producenci celowo ograniczają dostępność swojego sprzętu. Ma to bowiem wpływ na odpowiednie ceny (produkty są znacznie droższe od popularnych urządzeń do nowoczesnych aut) a także na zachowanie ekskluzywności. A nic tak nie przyciąga majętnych klientów jak aura niepowtarzalności i świadomość tego, że mało kto kupi podobny produkt albo sprzęt pojawi się w nowej ofercie dyskontu tuż za rogiem. 

Autorem materiału jest niezależny ekspert Tomasz Okurowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA