Znajomość trasy to kluczowy element strategii działania PPC: dane systemu nawigacji obejmują około 300 000 km dróg w formie cyfrowych map 3D. Odpowiada to około 95% wszystkich europejskich autostrad i dróg szybkiego ruchu – od Portugalii do Finlandii, od Irlandii do Grecji.
Administratorzy flot szybko docenili imponujące możliwości PPC: wprowadzono go po raz pierwszy jako opcja w Actrosie latem 2012 roku, a dziś jest zamawiany średnio przez 64% nabywców modelu, i jest to tendencja wzrostowa. PPC stopniowo umacnia swoją pozycję również w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, w przypadku Antosa, oraz budowlanym, wśród klienteli Arocsa.
reklama
reklama
Fuel Duel: wyjątkowo oszczędny Actros z PPC
Obecnie Mercedes-Benz Actros prezentuje swoją niezrównaną efektywność paliwową podczas pojedynków paliwowych „Fuel Duel”, zwanych dawniej w Polsce „EcoBesią”. Polegają one na rywalizacji z innymi konkurencyjnymi pojazdami w trakcie bieżącej eksploatacji we flotach. Wstępne wyniki ponad 800 pojedynków w 22 krajach Europy robią wrażenie: Actros wygrał ponad 90% z nich. Średnio, podczas codziennego użytkowania zużywa on około 11% mniej oleju napędowego od rywali. Do wyposażenia 90 lub więcej egzemplarzy modelu biorących udział w pojedynkach należy przewidujący tempomat PPC.