| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Wnętrze i wyposażenie > Wymiana filtra kabinowego, a wpływ na alergię

Wymiana filtra kabinowego, a wpływ na alergię

Wymiana filtra kabinowego przed okresem wiosennego pylenia roślin ma kluczowe znaczenie dla komfortu jazdy pasażerów z alergią i pośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Radzimy, jaki filtr kabinowy jest najlepszy dla alergików.

Objawy alergii, które są wywoływane przez pyłki roślin mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji za kierownicą. Zwłaszcza, gdy wywołują u prowadzącego pojazd kichanie. Aby możliwie zminimalizować przedostawanie się pyłków roślin do wnętrza samochodu należy dbać o dobrą kondycję filtra kabinowego.

Filtr kabinowy - wymiana co 15 tys. km.

Aby ograniczyć ilość wdychanych zanieczyszczeń użytkownicy pojazdów powinni systematycznie – raz w roku lub co 15 000 km – wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) najlepiej na filtr z węglem aktywnym. – Jego aktywna warstwa jest pozyskiwana ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane a następnie rozdrabniane. Dzięki tej technologii uzyskuje się strukturę węgla, gdzie 1 gram tego składnika ma powierzchnię wewnętrzną równą 1000 m2, a jedna łyżeczka węgla odpowiada powierzchni boiska piłkarskiego – mówi Marcin Dynarek, product manager z firmy Bosch. Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany filtra oczyścić także jego najbliższe otoczenie – przewody oraz parownik klimatyzatora – najlepiej w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym. W celu zapewnienia optymalnej skuteczności filtra w krytycznym okresie pylenia roślin należy go wymienić bezpośrednio przed sezonem pylenia.

Zobacz też: Test Opel Ampera: to naprawdę działa

Filtr kabinowy - budowa

Standardowe filtry kabinowe Bosch zbudowane są z trzech specjalnie dobranych warstw materiału filtracyjnego: warstwy wstępnej zatrzymującej największe zanieczyszczenia, mikrowłókniny wchłaniającej drobne pyły oraz włókniny nośnej. Filtry z węglem aktywnym mają dodatkowo warstwę węgla aktywnego pochłaniającą gazy, spaliny i nieprzyjemne zapachy. Duża, gąbczasta powierzchnia węgla aktywnego skutkuje niemal 100-proc. odfiltrowaniem wszystkich szkodliwych i nieprzyjemnych gazów, eliminując biochemiczne przyczyny przyspieszonego zmęczenia, dyskomfortu i psychicznej dekoncentracji kierowcy.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Źródło: Materiały prasowe Bosch

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PrawoSocjalne.pl

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »