| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Wnętrze i wyposażenie > Montaż elektrycznie sterowanych lusterek - jakie możemy napotkać trudności?

Montaż elektrycznie sterowanych lusterek - jakie możemy napotkać trudności?

Jeżeli nasz samochód nie ma elektrycznie regulowanych lusterek, możemy go doposażyć w takie rozwiązanie. Możemy skorzystać z lusterek oryginalnych lub zamienników, a nawet postarać się wykonać je samemu.

Montujemy elektrycznie sterowane lusterko

Wymontowanie lusterka nie powinno sprawić problemu. Będziemy musieli poradzić sobie z zaczepami obudowy lusterek lub śrubkami w zależności od rozwiązania, a następnie mocowaniem lusterka. Wiązka może być ukryta w drzwiach, więc niezbędne będzie również zdemontowanie tapicerki drzwi. Następnie montujemy nowe lusterka, pamiętając o wyprowadzeniu przewodów do wnętrza samochodu. To część mechaniczna operacji. Następnym krokiem jest już podpięcie do instalacji.

Zobacz też: Kino w samochodzie – na co zwrócić uwagę przed montażem?

Jeżeli w samochodzie jest już przeprowadzona instalacja, czeka nas jedynie wpięcie kostek i sprawdzenie, czy układ jest chroniony jest bezpiecznikami. W przypadku, gdy wykonujemy wszystko samodzielnie, musimy podłączyć bezpieczniki w wolnych miejscach skrzynki lub dołożyć dodatkową. Będzie to jeden bezpiecznik dla sterowania lusterkami i jeden dla ogrzewania. Sprawdźmy także, czy w naszym samochodzie istnieje przekaźnik sterowania lusterkami. Taki przekaźnik może równocześnie być odpowiedzialny za opóźnienie wyłączenia oświetlenia wewnętrznego. Zasilanie sterowania lusterek może być wpięte do instalacji stacyjki, wtedy lusterka będą działać dopiero po włączeniu stacyjki. Można również skorzystać z przewodu biegnącego od akumulatora do skrzynki bezpieczników. Inną opcją jest podpięcie się pod zasilanie elektrycznie sterowanych szyb. Pamiętajmy również o wpięciu przewodu masowego w nadwozie. Jeżeli lusterka są także podgrzewane elektrycznie, odpowiedzialne za tę funkcję przewody możemy wpiąć do instalacji ogrzewania tylnej szyby.

Gdzie napotkam problemy?

Największy problem w przypadku podłączenia elektrycznie sterowanych lusterek, to identyfikacja przewodów. Poprawne rozpoznanie przewodów zaoszczędzi nam kłopotów z odwrotnie działającym silniczkiem (w przypadku niepoprawnie wpiętych pinów sterowania) lub zwarcia w obwodzie (jeżeli nie sprawdzimy wpierw, który przewód jest przewodem zasilającym). Koniecznie powinniśmy sprawdzić, jaki rozkład pinów posiada wtyczka w naszym samochodzie, a gdy jesteśmy już pewni przystąpić do podłączania lusterek.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accace Poland

Accace wywodzi się z Europy Środkowo-Wschodniej. Naszymi założycielami są przedsiębiorcy, którzy podjęli się zaoferowania klientom usług najwyższej jakości, w rozsądnych cenach, wykonywanych przez wykwalifikowanych profesjonalistów. Przez lata Accace stał się jedną z najbardziej dynamicznych firm outsourcingowych i doradczych w regionie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »