REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Max Trela
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny
Układ wydechowy ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny

REKLAMA

REKLAMA

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?

Wydech ze stali kwasowej, kwasówka, nierdzewka... Jakby go nie nazwać, takie rozwiązanie działa na wyobraźnie wielu miłośników usprawniania swojego auta. Czy słusznie? Niewątpliwie trudno nie zauważyć zalet takiego wydechu.

REKLAMA

Po pierwsze, wygląd. Może dla wielu to nieistotne (przecież wydech jest schowany), ale kiedy efekt się liczy, wtedy stal nierdzewna, nawet zgrzebnie polerowana, ma te zaletę, że jest błyszcząca. Końcówka tłumika nawet bez chromowanych nakładek jest po prostu ładna. Do tego mamy najczęściej wybór - może ona być pojedyncza, podwójna, prosta lub zagięta. Wybierać możemy też w kształtach. Esteci będą zachwyceni, ale są rzeczy ważniejsze...

Zobacz też: Dlaczego wydech rdzewieje?

REKLAMA

Niezaprzeczalna i największa zaleta kwasówki to brak korozji. Materiały, ale i sposób budowy takiego układu gwarantuje, że czerwony nalot mamy z głowy. Brak łączeń lub pokrycie galwaniczne na układzie, do tego spawanie TIG i montaż najczęściej pojedynczym kołnierzem do kolektora lub katalizatora - za kwotę kilku tysięcy złotych dostajemy to w standardzie. Nic dziwnego, że renomowane firmy dają na swoje produkty nawet 30 lat gwarancji.

W końcu rzecz wtórna, ale równie ważna. Wydech z najwyższej półki daje efekty przy operacjach podnoszenia mocy silnika. Zamawiając konkretny zestaw lub budując go od zera, możemy zwiększyć średnicę rur i rozmieszczenie całego układu tak, żeby „wyprostować” przepływ. To może dać przyrost mocy i momentu obrotowego na poziomie 5-6 procent w silniku bez turbo. Oczywiście w połączeniu z profesjonalnym przeprogramowaniem elektroniki i zmianą układu dolotowego na stalowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Rzeczą zupełnie wtórną jest tez lepsze trzymanie się tłumika do podwozia. Przy okazji montażu nowego układu najczęściej i tak konieczna jest zmiana położenia kilku wieszaków. Przy tej okazji można zatem zadbać o bardziej staranne i pewniejsze mocowanie.

Nie ma rzeczy niezniszczalnych

W tym miejscu warto dodać jednak ważną rzecz. Wydech ze stali nierdzewnej nie jest niezniszczalny, mimo że faktycznie nie zardzewieje. Taki układ - jak zresztą każdy inny - można uszkodzić mechanicznie, a naprawa będzie odpowiednio droższa niż w przypadku standardowego. Do tego dochodzi sprawa zużycia elementów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin i wyciszanie.

Zobacz też: Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Ciągłe zmiany temperatury z czasem mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, po przebiegu 200 000 zdecydowanie spadnie też wydajność katalizatora. Nie jest to wina złego wykonania. W takich warunkach pracy nie ma po prostu rzeczy niezniszczalnych. A stad prosty wniosek: wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA