| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ wydechowy > Jak działa filtr cząstek stałych?

Jak działa filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych montowany jest w samochodach z silnikami Diesla. To dzięki niemu te silniki mogą spełniać ekologiczną normę Euro 4, a zatem być ciągle w użyciu. Podpowiadamy, jak działa taki filtr.

Cząstki stałe to część spalin, wydychanych przez silnik podczas jego pracy. Jest to sadza, powstająca w wyniku spalania oleju napędowego, uznana jako jeden z najbardziej niebezpiecznych składników spalin samochodu napędzanego jednostką wysokoprężną.

Zobacz również: Jak zmniejszyć toksyczność spalin w silniku benzynowym?

Filtr zbudowany jest ze stali nierdzewnej, dzięki czemu jest wytrzymały i nie ulega szybkiej degradacji. W jego wnętrzu znajduje się wkładka, wykonana z węglanu krzemu i jego związków, dzięki której sadza zatrzymywana jest na filtrze.

Zobacz również: Czy mycie silnika to konieczność? Jeśli tak, to jak to zrobić?

Jego działanie jest proste. Wkładka we wnętrzu stalowej obudowy zatrzymuje stałe cząstki spalin, czyli sadzę. Oczyszczenie filtra następuje różnie, w zależności od jego rodzaju. Jeden z nich oczyszcza się właściwie sam. Pod wpływem wysokiej temperatury, cząstki sadzy utleniają się i filtr samoczynnie się oczyszcza. Drugi rodzaj filtra wymaga dolania do paliwa specjalnego preparatu co około 80 tys przejechanych kilometrów.

Jeśli jeździmy samochodem na krótkich dystansach a wiemy, że nasz filtr należy do tych samoczyszczących, pamiętajmy, że może on nie rozgrzać się do wymaganej temperatury i również będziemy musieli go oczyścić specjalnym preparatem, wtryskiwanym bezpośrednio do filtra.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Foryś

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »