| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Układ wydechowy

Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Aktualizacja: 28.02.2012

Surowe normy emisji spalin wymagają poszukiwania rozwiązań zmniejszających ilość zawartych w nich szkodliwych związków. Wśród nich są tlenki węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe. »

Układ wydechowy – przegląd usterek. Na co zwrócić uwagę?

Aktualizacja: 15.02.2016

Usterki układu wydechowego to nie tylko głośno słyszalne efekty dźwiękowe spowodowane przerdzewieniem tłumika. To także po cichu zapychające się katalizatory i filtry cząstek stałych oraz działające nieprawidłowo z biegiem lat sondy lambda. Poniżej przedstawiamy możliwe uszkodzenia układu wydechowego. »

Jak użytkować samochód z DPF (filtrem cząstek stałych)?

Aktualizacja: 01.08.2011

Filtr cząstek stałych pojawił się w naszych samochodach z silnikami diesla, aby zredukować ich emisję. Okazuje się jednak, że nie jest to element bezobsługowy. Jak dbać o nasze auto i jak nim jeździć, by DPF służył nam jak najdłużej? »

Czy warto zaślepić EGR? Co to daje?

Aktualizacja: 03.07.2014

Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może być odcięty bez konsekwencji? Dlaczego zaślepia się EGR i jakie skutki ma to dla silnika? Czy można pozbyć się zaworu EGR z układu dolotowego? Dlaczego kierowcy nie wymieniają zaworu EGR na nowy? »

Dlaczego psuje się katalizator?

Aktualizacja: 31.05.2011

Wielu kierowców sądzi, że katalizator powinien wytrzymywać cały okres użytkowania auta. Szacunki producentów są mniej optymistyczne i mówią o przebiegach rzędu 200–250 000 kilometrów. Wielokrotnie zdarza się jednak, że katalizatory psują się już przy 1/4 tego dystansu. Dlaczego? Przez nieprawidłowe użytkowanie auta... Jak można popsuć katalizator? »

Czy nieseryjny wydech może wpłynąć na osiągi auta?

Aktualizacja: 02.05.2011

Panuje powszechne przekonanie, że wymiana układu wydechowego zwiększa osiągi auta. Czy to prawda? Sprawa nie jest prosta. Nieseryjny profesjonalnie wykonany i dobrze przemyślany wydech może zwiększyć moc o 3-5%. Zły dobór będzie skutkował... spadkiem mocy i to nawet o 7-15%! »

Dlaczego czuć spaliny wewnątrz auta? Co się popsuło?

Aktualizacja: 14.03.2014

Intensywny zapach spalin w kabinie, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy, nie musi oznaczać poważnej awarii. W takim przypadku zawsze najbardziej podejrzany jest układ wydechowy, który może być nieszczelny. Spaliny w układzie wentylacji mogą być jednak także oznaką problemów z uszczelką głowicy. »

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Aktualizacja: 14.03.2014

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki? »

Czy można stosować katalizatory uniwersalne?

Aktualizacja: 14.04.2011

Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin. »

Co zrobić z pękniętym kolektorem wydechowym?

Aktualizacja: 14.03.2014

Pęknięty kolektor wydechowy to niestety częsta awaria. Zdarza się szczególnie w autach z mocno wibrującymi silnikami i objawia się niczym nieuzasadnionym wzrostem hałasu pod maską. Irytujące odgłosy wcale nie łatwo wyeliminować. »

Co najszybciej psuje się w układzie wydechowym? Jak naprawiać proste awarie?

Aktualizacja: 11.04.2011

Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić. »

Jak walczyć z rdzą układu wydechowego?

Aktualizacja: 18.07.2011

Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów... »

Kiedy należy wymienić katalizator?

Aktualizacja: 15.03.2012

Trójfunkcyjny reaktor katalityczny, zwany potocznie katalizatorem, spełnia w samochodzie bardzo ważną funkcję, jaką jest oczyszczanie spalin z węglowodorów, tlenku węgla oraz tlenków azotu. Katalizator jest częścią kosztowną i wbrew pozorom łatwo go uszkodzić. »

Jak działają filtry cząstek stałych, dlaczego się psują?

Aktualizacja: 24.05.2011

Filtr cząstek stałych to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla. Systemy filtrów cząstek stałych takie jak DPF czy FAP miały dbać o ekologie wyłapując cząstki sadzy, a stały się zmorą kierowców i mechaników, wszystko przez ich totalne niedopracowanie. »

Czy filtr cząstek stałych można naprawić lub usunąć z układu wydechowego?

Aktualizacja: 07.03.2011

Wymiana filtra cząstek stałych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. W dodatku jeśli użytkujemy auto tylko w mieście możemy być wręcz pewni, że awaria prędzej czy później się powtórzy. Czy jest zatem sposób, żeby usunąć awaryjny filtr z układu wydechowego auta? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Welsyng

Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »