REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Eksploatacja akumulatora - jak o niego dbać by działał dłużej?

Trwałość akumulatora - od czego zależy?
Trwałość akumulatora - od czego zależy?

REKLAMA

REKLAMA

Sposób eksploatacji akumulatora ma swoje przełożenie na jego trwałość. Jakie czynności służą jego dłuższej eksploatacji? Co może wpłynąć na jego szybsze zużycie?

Jedną sprawę możemy sobie postawić jako pewnik. Im nowsze auto, tym szybsze zużycie akumulatora, ze względu na ilość elektroniki zamontowanej w pojeździe. Starsze modele z silnikiem diesla nie wymagały dużego zużycia prądu. Wystarczyło pchnąć je z górki, a silnik odpalał i mogliśmy swobodnie dojechać do domu mimo awarii.

REKLAMA

- Współczesne samochody działają w inny sposób i trudno im obyć się bez sprawnego akumulatora. Nowe modele aut, mimo instalacji sprawdzonych mechanizmów, wspomagane są dodatkową elektroniką. Główną funkcją jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, które występuje już w każdym samochodzie. - mówi Ekspert serwisu Autotesto.pl

Nie da się nie ulec wrażeniu, że bez sprawnej baterii dzisiejsze pojazdy nie byłyby w stanie funkcjonować. Jak zatem odpowiednio o nią dbać?

Wiek

Istnieje mit, że tylko młode akumulatory są w pełni sprawne. Wiek z pewnością ma wpływ na ich ogniwa, ale wcale nie tak dużo, jak mogłoby się wydawać. Najważniejszą kwestią jest napięcie spoczynkowe. Tym samym przeładowanie, jak i niedoładowanie, bardzo szybko niszczą naszą baterię. Jak temu zapobiec? Należy regularnie sprawdzać prąd rozruchowy oraz napięcie ładowania. Kontrola oraz ewentualne poprawki, znacząco zwiększą żywotność akumulatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krótkie odcinki

Istnieje przekonanie, że krótkie odcinki są mordercze dla akumulatora. Niestety jest to prawdą. Podczas odpalania silnika zużywa się najwięcej prądu, a podczas chwilowej jazdy nie sposób odrobić strat.

Funkcjonuje opinia, że samochód powinien pracować minimum 20 minut, by bateria mogła się z powrotem naładować. Jest to jednak ruchomy czas, ponieważ wpływ na to ma kilka innych czynników. Należy do nich klimatyzacja, podgrzewane fotele i szyby, a także kilka innych, które zużywają spore ilości prądu. Całość, w połączeniu z częstym włączaniem i wyłączaniem silnika, powoduje, że akumulator jest niedoładowany. Skutkuje to możliwością jego uszkodzenia. Przy takiej eksploatacji, bateria powinna być co jakiś czas doładowywana osobno. Daje nam to pewność, że będzie nam służył o wiele dłużej.

Ecodriving

Moda na bycie „eko” zawędrowała już do właścicieli aut. Szerzy się zwyczaj ekologicznej jazdy, który polega na niczym innym, jak oszczędności paliwa oraz mniejszej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Powstało nawet kilka technik jazdy, które pomagają w osiągnięciu tego celu. Jedną z nich jest dynamiczne przyspieszanie, by w krótkim czasie osiągnąć pożądaną prędkość, a później jazda stałym tempem na wysokim biegu i możliwie niskich obrotach silnika.

- Istotnie takie praktyki sprawiają, że paliwa zużywa się mniej, ale niestety akumulator eksploatowany jest nadmiernie. Głównym problemem są niskie obroty, podczas których ładowanie baterii jest mało efektywne. Dokładając do tego mechanizmy zużywające go dodatkowo, jak klimatyzacja, czy podgrzewanie, jak również krótką trasę, nierzadko okazuje się, że akumulator pozostaje niedoładowany i ulega szybszemu zużyciu. - wyjaśnia Ekspert serwisu Autotesto.pl

Przy eksploatacji akumulatora należy zawsze pamiętać znaczenie jego nazwy. Akumuluje on energię, ale jej nie wytwarza, dlatego tak ważne jest dostarczenie mu jej w pierwszej kolejności. Mimo rozwoju techniki, trwałość baterii samochodowej wciąż zależna jest od odpowiedniej eksploatacji. Dla dobra siebie i swojego auta, warto czasem zajrzeć pod maskę i sprawdzić jak się ma naładowanie naszego magazynu prądu. Regularne doładowywany, odwdzięczy nam się dłuższa pracą.

Źródło: materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA