REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?, które według inżynierów Opla, zmniejszają ryzyko wypadków z udziałem dzikich zwierząt.

Matrycowe reflektory IntelliLux LED zmniejszają ryzyko kolizji z dzikimi zwierzętami?

Według statystyk w Niemczech co 2,5 minuty samochód zderza się z sarną, jeleniem lub dzikiem1. W okresie, kiedy szybciej robi się ciemno, wzrasta prawdopodobieństwo wypadku, szczególnie na terenach zalesionych. Podczas najdłuższych nocy w roku, tuż przed świętami Bożego Narodzenia, od zachodu słońca (16.16 CET) do świtu (8.25 CET) mija ponad 16 godzin; dzikie zwierzęta mogą wtedy poruszać się niezauważone. Są to także godziny największego natężenia ruchu drogowego, co oznacza, że drogi zwierząt i samochodów będą krzyżować się częściej. Wydłużenie pola widzenia i wcześniejsza identyfikacja zagrożeń dają kierowcy znaczną przewagę. Adaptacyjne reflektory z matrycami diodowymi w nowym Oplu Astra umożliwiają jazdę w trybie świateł drogowych, gdyż nie oślepiają innych uczestników ruchu drogowego. Dzięki temu oświetleniu możliwe jest dostrzeżenie przechodzących przez jezdnię zwierząt, zanim pojawiłyby się one w stożku światła emitowanym przez tradycyjne światła przednie. Inteligentna technologia wykrywa pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka oraz znajdujące się przed samochodem i przygasza oświetlenie. Reflektory są dostępne w nowej Astrze za 5 500 zł (sugerowana cena detaliczna z podatkiem VAT w Polsce).

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

„Upowszechniamy technologię, sprawiając, że innowacyjne rozwiązania stają się łatwiej dostępne i trafiają do masowo produkowanych modeli. Doskonałym tego przykładem są nasze nowe matrycowe reflektory LED IntelliLux. Wprowadzając tę technologię oświetlenia do samochodów klasy kompaktowej, firma Opel jako pierwszy producent samochodów zaoferuje wysoce skuteczny i wydajny system oświetlenia w tym segmencie. Nasza technologia oświetlenia diodowego charakteryzuje się znakomitymi parametrami zwiększającymi bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg podczas jazdy nocą” — mówi Charlie Klein, wiceprezes ds. inżynierii w firmie Opel.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?

Nowy system matrycowy składający się z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — włącza światła drogowe zaraz po opuszczeniu obszaru zabudowanego, a następnie automatycznie nieustannie dostosowuje długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. Na podstawie informacji z kamery Opel Eye, zamontowanej z przodu pojazdu, system IntelliLux rozpoznaje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub znajdujących się przed pojazdem i automatycznie wyłącza poszczególne moduły diodowe, które mogłyby oślepiać innych kierowców. Według producenta takie rozwiązanie pozwala na istotne zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez Politechnikę w Darmstadt w ramach europejskiej inicjatywy LightSightSafety. Przy prędkości 80 km/h kierowcy korzystający z systemu opartego na matrycy diodowej dostrzegają obiekty znajdujące się na poboczu drogi z odległości o 30–40 metrów większej niż kierowcy w pojazdach wyposażonych w tradycyjne reflektory halogenowe lub ksenonowe. Dzięki temu zyskują dodatkowe 1,5 sekundy na zareagowanie, na przykład na przechodzące przez jezdnię zwierzęta. Z zalet oświetlenia IntelliLux LED® korzystają nie tylko kierowcy Astry. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu jadącego z przodu, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak, aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Dodatkowo, inteligentny system reflektorów diodowych IntelliLux LED® sama rozpozna, czy samochód znajduje się w obszarze zabudowanym, czy też poza nim. IntelliLux jest zatem pierwszym systemem oświetlenia matrycowego przeznaczonym do samochodów seryjnych, w którym funkcja ciągłej optymalizacji trybu działania nie wymaga połączenia z systemem nawigacji. Oprócz wielu automatycznych ustawień świateł mijania i świateł drogowych, IntelliLux LED® oferuje także tryb autostradowy, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. Specjalna funkcja oświetlenia powitalnego podnosi natomiast komfort wsiadania do Astry i wysiadania z niej w ciemnościach.

1 Źródło: Niemiecki Związek Łowiecki (djv).

Źródło: Materiały prasowe Opla

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel
Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA