| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Na czym polega recykling akumulatorów aut hybrydowych?

Na czym polega recykling akumulatorów aut hybrydowych?

Toyota stale rozszerza sieć stacji odzyskujących akumulatory ze swoich aut hybrydowych. W przyszłości recykling akumulatorów osiągnąć ma 100 % poziom.

Akumulatory z aut hybrydowych

Toyota Motor Europe (TME), odzyskując 91% akumulatorów ze swoich pojazdów hybrydowych we własnej sieci sprzedaży, rozszerza obecnie program o niezależne stacje ELV (end-of-live vehicle);

TME zakłada 100-procentowy poziom recyklingu akumulatorów, wykorzystywanych w samochodach hybrydowych, zarówno we własnej sieci dilerskiej, jak i w autoryzowanych stacjach ELV w Europie;

Plan recyklingu akumulatorów z hybrydowych Toyot

W ramach realizacji tego ambitnego celu, TME przedłuża do 31 marca 2018 roku umowy dotyczące recyklingu akumulatorów, zawarte z francuskim Société Nouvelle d’Affinage des Métaux (SNAM) i belgijskim Umicore N.V, odpowiedzialnymi w Europie za odzyskiwanie i recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych i litowo-jonowych.

Akumulatory wykorzystywane w napędzie hybrydowym są zaprojektowane na cały cykl życia pojazdu, a nawet dłużej. Oznacza to, że niemal zawsze ich recykling jest związany z zakończeniem eksploatacji samochodu, np. w wyniku szkody całkowitej. Toyota Motor Europe już w przeszłości opracowała wewnętrzne procedury odzyskiwania akumulatorów i ich recyklingu w ramach europejskiej sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa.

Obecnie firma uruchamia program, mający na celu recykling 100% akumulatorów, które trafiły na rynek. Proces będzie odbywał się zarówno w sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa, jak i w niezależnych stacjach ELV.

Dlatego też TME ogłosiła przedłużenie do 31 marca 2018 roku umów z firmami, zajmującymi się recyklingiem akumulatorów w Europie:

Société Nouvelle d’Affinage des Métaux (SNAM) – firma odpowiedzialna od 1 lipca 2011 roku za recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych (stosowanych w modelach Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i modelach Lexusa);

Umicore N.V - firma odpowiedzialna od 20 sierpnia 2012 roku za recykling akumulatorów litowo-jonowych (stosowanych w modelach Prius+ i Prius Plug-in).

Jak powiedział Steve Hope, General Manager odpowiedzialny w TME za sprawy środowiskowe, „kiedy nasi klienci wybierają samochód hybrydowy, są już świadomi jego przewag w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy czy ogólnie bezstresowej eksploatacji. Obecnie pojawia się kolejny powód do zakupu pojazdu hybrydowego – gwarancja, że wyznacza on nowy standard pod względem parametrów środowiskowych, w całym cyklu życia produktu”.

Źródło: materiały prasowe Toyota

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK