| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Akumulatory dla samochodów z systemami Start&Stop

Akumulatory dla samochodów z systemami Start&Stop

Wraz z rozwojem technologii producenci akumulatorów starają się dostosować swoją ofertę do wymogów rynku. Niedawno wprowadzili do sprzedaży akumulatory dedykowane do samochodów z systemami typu Start&Stop.

Wszystko miało swój początek w centrach badawczo-rozwojowych Exide Technologies, w których opracowano nowe technologie z myślą o samochodowym rynku wtórnym, bazując jednocześnie na doświadczeniach w tworzeniu akumulatorów dostarczanych na pierwsze wyposażenie największym producentom aut, jak: Citroën, Fiat, Toyota, Volkswagen Group, Volvo. Nowe produkty mają być wsparciem także dla nowoczesnych pojazdów wyposażonych w systemy Start-Stop i systemy rekuperacji. To ważne, ponieważ według prognoz w roku 2015 liczba samochodów z systemem Start-Stop na świecie ma przekroczyć 30 milionów. Oznacza to, że w ciągu kilku lat na technologii Start-Stop bazować będzie nawet 70 procent wszystkich nowo wyprodukowanych samochodów[i]. – Dlatego też nowe akumulatory musiały odznaczać się ponadprzeciętną wydajnością, a dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak technologia Carbon Boost oraz IV generacja akumulatorów AGM i EFB do pojazdów z systemem Start-Stop, nowe akumulatory marek Centra i Exide ładują się nawet o 1,5 raza szybciej oraz charakteryzują się lepszą wydajnością – mówi Krzysztof Najder, Product Marketing Manager Exide Technologies S.A., właściciela marek Exide i Centra.

Zobacz też: Jak zmienić zwykłe światła halogenowe na ksenony?

Co to jest technologia Carbon Boost w akumulatorach?

W najnowszych akumulatorach do pojazdów osobowych z gamy Exide Premium i Centra Futura zastosowano technologię Carbon Boost, początkowo tworzoną z myślą o akumulatorach AGM (ang. Absorbent Glass Mat) i EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries) przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start-Stop. Carbon Boost to rozwiązanie oparte na dodatkach węglowych, które optymalizują zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Akumulatory Centra Futura i Exide Premium oparte na technologii Carbon Boost mogą być stosowane w nowoczesnych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami i w autach z bogatym wyposażeniem elektrycznym, użytkowanych podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą ilością zatrzymań. Akumulatory oparte na technologii Carbon Boost sprawdzą się dobrze w warunkach zimowych, ponieważ posiadają 30% więcej mocy rozruchowej (w porównaniu ze standardowym akumulatorem) i są najbardziej zaawansowanymi konstrukcjami na rynku tradycyjnych akumulatorów. – W klasycznych akumulatorach, w wyniku rozładowywania akumulatora, nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana na rozpuszczenie siarczanów, co obniża efektywność ładowania akumulatora. Wysoko powierzchniowy węgiel, zastosowany w akumulatorach z Carbon Boost, zapewnia doskonałe przewodnictwo. Dzięki temu siarczany rozpuszczają się znacznie szybciej. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator ładuje się szybciej (do 1,5 raza), co prowadzi do wzrostu jego wydajności i wydłuża żywotność – tłumaczy Krzysztof Najder.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »