REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak transportować delilaktną elektronikę samochodem?

Pojemnik na elektronikę i lampy LED
Pojemnik na elektronikę i lampy LED
IGOPAK

REKLAMA

REKLAMA

Niektóre urządzenie elektryczne są bardzo wrażliwe na wyładowania elektryczne czy wstrząsy. Jak zatem je transportować autem, aby nie zostały uszkodzone?

Transport elektroniki samochodem

REKLAMA

Jak zredukować liczbę braków będących skutkiem niewłaściwego przewozu elementów wrażliwych elektrostatycznie i mechanicznie? Przed takim zadaniem stanęła firma IGOPAK, specjalizująca się m. in. w produkcji opakowań ESD, w zakładzie produkującym lampy LED dla branży automotive.

REKLAMA

Ochrona wysoko zintegrowanych układów elektronicznych w transporcie – zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym – skupia się na zabezpieczeniu przewożonych elementów przed dwoma grupami czynników. Po pierwsze, uszkodzenia mogą być powodowane przez ładunki elektrostatyczne. Po drugie, istotne jest uniknięcie oddziaływania czynników mechanicznych, które mogłyby naruszyć delikatny produkt. W wypadku lamp samochodowych, szczególnej ochronie należy poddać odbłyśniki oraz systemy elektroniczne. Ich uszkodzenie może zakłócić funkcjonowanie lampy i znacząco skrócić jej żywotność. W związku z tym, jedna z firm zajmujących się produkcją LED dla branży motoryzacyjnej zwróciła się do firmy IGOPAK z prośbą o zaprojektowanie pojemników transportowych, które pozwoliłyby wyeliminować braki i zredukować związane z nimi koszty.

Specjalne pojemniki na urządzenia elektroniczne

Rozwiązania wykorzystywane w zakładzie przed wprowadzeniem zmian były dalece niesatysfakcjonujące. Uszkodzeniom podczas transportu, mającym negatywny wpływ na eksploatację w niektórych przypadkach ulegało pierwotnie aż 60% produkcji. Dostarczenie do klienta 1 000 poprawnie działających lamp niosło więc ze sobą koszty wytworzenia 2 500 sztuk. Obszar do poprawy był – delikatnie mówiąc - dość duży.

Zobacz też: Ford F150 - pierwszy pickup ze światłami LED

- Pojemniki, które zastaliśmy u klienta, nie spełniały  wymogów związanych z transportem elektroniki – relacjonuje Wojciech Rośkowicz, koordynujący wdrożenie nowych rozwiązań z ramienia firmy IGOPAK. – Standardowe opakowania chroniły albo przed uszkodzeniami mechanicznymi, albo przed wyładowaniami elektrostatycznymi. W efekcie, poziom braków wynikających z czynników związanych z transportem w niektórych przypadkach sięgał 60% produkcji. Postawiliśmy sobie za cel wyeliminowanie tego źródła uszkodzeń – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyładowania elektrostatyczne

REKLAMA

Dostawca pojemników miał za zadanie zaprojektowanie ekonomicznego rozwiązania, które pozwoli zmniejszyć liczbę braków poprzez zabezpieczenie urządzeń LED przed ładunkami elektrostatycznymi i uszkodzeniami mechanicznymi. Zdecydowano się na wykorzystanie w tym celu innowacyjnych opakowań ESD z wkładami szytymi.

- Celem zabezpieczenia ładunku przed niekorzystnymi czynnikami, zastosowaliśmy system pojemników z wkładem tekstylnym w pełni wykonanym z materiałów o właściwościach elektroprzewodzących w efekcie uzyskując dwutorową ochronę produktu. – tłumaczy Wojciech Rośkowicz. – O o chronę przed uszkodzeniami mechanicznymi zadbaliśmy stosując szyte wkłady tekstylne wykonane z materiałów o właściwościach ESD i AS, dostosowane rozmiarem do lamp. Miękka wyściółka zabezpiecza odbłyśniki przed zarysowaniami, a dokładnie dopasowane do produktu wkłady zapobiegają obijaniu się delikatnych elementów urządzenia  – dodaje ekspert firmy IGOPAK .

Efekty wdrożenia opakowań spełniających powyższe wytyczne, przerosły oczekiwania klienta.

– Zlecając zaprojektowanie pojemników dostosowanych do naszych produktów, za cel obraliśmy zredukowanie liczby braków wynikających z transportu. Nie spodziewaliśmy się, że uda się je wyeliminować całkowicie – mówi przedstawiciel producenta LED dla branży motoryzacyjnej.

– Zastosowanie innowacyjnych pojemników ESD z wkładami szytymi zmniejszyło skalę występowania odrzutów będących skutkiem przewozu z 60% produkcji do wartości bliskich zeru – opowiada klient.

Źródło: materiały prasowe IGOPAK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA