| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED

Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED

BMW jesienią tego roku wprowadzi do swojej oferty pierwsze seryjne auto z laserowymi światłami. W ten sposób bawarski koncern jeszcze bardziej podkreśli wyjątkowość pojazdu, który zostanie w nie wyposażony czyli nowego BMW i8.

BMW i8 : samochodów (z) przyszłości?

Rewelacyjnie niskie spalanie paliwa kształtujące się na poziomie 0,0-2,0 l na 100 km, futurystyczny kształt nadwozia oraz laserowe reflektory - to cechy nowego BMW i8. To niesztampowe auto jako pierwsze otrzyma najnowocześniejszy system oświetlenia. Możliwości lasera są tak imponujące, że zapewne większość z klientów tego modelu zdecyduje się na ich zakup.

Zobacz też: Co wpływa na żywotność żarówki halogenowej?

Reflektory laserowe BMW : parametry

Nowe reflektory na tle lamp LED są dwukrotnie mocniejsze. Ich zasięg sięga 600 metrów! Poza ograniczaniem poboru prądu, laserowe światła BMW oświetlają drogę w wyraźnie bardziej intensywny sposób, bez jednoczesnego nagrzewania otoczenia. Diody laserowe są 10-krotnie mniejsze od konwencjonalnych diod świetlnych, pozwalają więc ograniczyć nie tylko przestrzeń potrzebą na cała instalację, ale i masę. Wielkość powierzchni odbłyśnika w porównaniu ze światłami LED można więc zmniejszyć 10 razy. Wysokość odbłyśnika natomiast z dotychczasowych 9 cm została obniżona do mniej niż 3 cm.

Reflektory laserowe BMW : barwa światła

Światło lampy laserowej jest ekstremalnie jasne, o barwie słonecznej, co ludzkie oko postrzega jako przyjemne. Kilka wysokowydajnych diod emituje silnie skupiony strumień poprzez specjalne soczewki na fluorescencyjną substancję fosforową wewnątrz lampy, a substancja ta z kolei przekształca promień w wyjątkowo jasne białe światło, 10-krotnie intensywniejsze od emitowanego przez konwencjonalne źródła światła. Ze względu na to, że emitowany przez laserowe diody strumień światła jest bardzo intensywny i właściwie idealnie jednorodny, wydajność całego systemu jeszcze bardziej rośnie. W połączeniu z komputerowym systemem wsparcia sterowaniem oświetlenia (Asystent świateł drogowych), wyeliminowane zostaje niebezpieczeństwo oślepiania jadących z przeciwka lub poprzedników.

Zobacz też: Żarówki reflektorowe, pozycyjne, stop. Zastosowanie LED.

Nowe reflektory mają szansę wpłynąć w ogromnym stopniu na poprawę bezpieczeństwa w trakcie nocnej jazdy autem. Powinny być szczególnie przydatne w kwestii ochrony pieszych, którzy są najczęstszymi ofiarami wypadków samochodowych w Polsce. Szkoda tylko, że nowy typ oświetlenia do samochodów popularnych trafi najszybciej za kilka a może nawet za kilkanaście lat.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »