REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reflektory ksenonowe, czy warto dopłacać?

Tomasz Korniejew
Reflektor ksenonowy Fot. Fotolia
Reflektor ksenonowy Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku samochodów używanych znajduje się wiele ofert pojazdów wyposażonych w reflektory ksenonowe. Także do wielu nowych modeli samochodów można tzw. ksenony dokupić. Czy warto decydować się na zakup samochodu z reflektorami ksenonowymi?

Reflektory ksenonowe jeszcze dziesięć lat temu były spotykane jedynie w najnowszych modelach samochodów i to tych z bogatszym wyposażeniem. Ksenony były niemalże synonimem samochodu drogiego, nowoczesnego i szybkiego.

REKLAMA

Dziś reflektory ksenonowe nie są domeną jedynie najbogatszych odmian droższych modeli samochodów, lecz są rozpowszechnione wśród pojazdów segmentu C, a nawet B. Tym samym reflektory ksenonowe stanowią już nie tak drogą opcję na liście wyposażenia dodatkowego samochodów nowych i są często spotykane w samochodach wystawionych na sprzedaż na rynku wtórnym.

Zobacz też: Czym różnią się światła ksenonowe od biksenonowych? Jak są zbudowane?

Zalety reflektorów ksenonowych

W polskich warunkach klimatycznych zakup reflektorów ksenonowych nabiera sensu. Przez znaczną część roku w Polsce jest ciemno, a różnego rodzaju opady atmosferyczne również nie należą tu do rzadkości. W takich warunkach przewaga reflektorów ksenonowych nad tradycyjnymi światłami halogenowym jest spektakularna. Jasne światło żarników ksenonowych dużo lepiej rozświetla pochłaniający światło czarny, mokry asfalt, czyniąc prowadzenie samochodu w takich warunkach bezpieczniejszym.

Ale z drugiej strony przewaga nowocześniejszych świateł znacznie maleje w przypadku, gdy poruszamy się po oświetlonych ulicach miast.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Światła ksenonowe czy żarówki ksenonowe? To nie jest to samo!

Reflektory ksenonowe - kiedy warto dopłacić

REKLAMA

Za lepsze właściwości świetlne reflektorów ksenonowych trzeba zapłacić wyższymi kosztami eksploatacji. Żarniki wyładowcze są przynajmniej kilkukrotnie droższe niż dobrej jakości żarówki halogenowe i wbrew obiegowym opiniom często nie wykazują dużo dłuższej żywotności.

Stąd osoby o ograniczonym budżecie nie powinny dawać się skusić atrakcyjnie wyglądającym i świecącym reflektorom ksenonowym. Zakup tego typu reflektorów mogą też odpuścić nabywcy samochodów miejskich, którzy nie planują eksploatacji swoich pojazdów poza miastem.

Z kolei na zakup tego typu opcji powinny się zdecydować osoby zamożniejsze, które używają samochodu stosunkowo często również poza miastem.

  Zobacz też: Wykaz żarówek w najpopularniejszych markach aut w Polsce

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA