REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Prosty komputer diagnostyczny – czy to zadziała? Czy mogę sobie takiego kupić?

Max Trela
Warto regularnie sprawdzać działanie elektroniki w samochodzie Fiat Bravo Fot. Moto.wieszjak.pl
Warto regularnie sprawdzać działanie elektroniki w samochodzie Fiat Bravo Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najprostsze komputery, a właściwie testery diagnostyczne kosztują kilkaset złotych. To oznacza, ze może sobie na takie narzędzie pozwolić nawet domorosły mechanik. Tylko czy jest sens kupować taki prosty tester? Co można sprawdzić i naprawić za jego pomocą?

Na rynku jest coraz więcej testerów samochodowej elektronik, a to oznacza, że ich cena systematycznie spada. Jeszcze 5 lat temu na takie urządzenia mogli sobie pozwolić tylko wykwalifikowani specjaliści, dziś mogą być w każdym garażu... Pytanie tylko czy rzeczywiście najprostsze najtańsze testery są użyteczne i warte swojej ceny?

REKLAMA

Tanie, to pojęcie względne

Pamiętajmy, ze zakup testera to jeszcze nie "pełen sukces". Za sam najprostszy „komputer” z możliwościami ograniczonymi do odczytywania błędów w formie kodu będzie nas kosztować kilkaset złotych (od 300 do mniej więcej 600 za wersje z większym wyświetlaczem).

Zobacz też: Opel Astra II: programownie kluczyka i usunięcie błędów komputera 

Do tego trzeba jeszcze dokupić tzw „interface”. Tak fachowcy nazywają teraz odpowiednią wtyczkę, która akurat będzie pasowała do gniazda diagnostycznego w danym aucie. Najczęściej osobno musimy kupić też dłuższy kabel łączący wtyczkę z urządzeniem. Fabryczne mają zazwyczaj kilkanaście centymetrów, a gniazda są ukrywane głęboko pod deską rozdzielczą. Przyda się on gdy nie chcemy siedzieć z głową wciśniętą między pedały...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W sumie trzeba zatem liczyć, że koszt zakupu całego gotowego do pracy zestawu wyniesie od 350 do 400 złotych zakładając że kupujemy natańczy tester.

Co możemy sprawdzić?

Jak już wspomnieliśmy możliwości najprostszych urządzeń do testowania elektroniki pokładowej są dość ograniczone, choć nie oznacza to wcale, że są one nieużyteczne.

Takie urządzenia potrafią odczytać zapisane w pamięci samochodowego komputera błędy. Dotyczy to jednak tylko jednostki sterującej pracą podzespołów mechanicznych jak silnik, czy skrzynia biegów. Informację dostaniemy w formie kodu i daty wystąpienia usterki

Teraz wystarczy już tylko przejrzeć katalogi błędów i wszystko jasne – możemy brać się za naprawę...

Zobacz też: Opel Omega A: wymiana żarówki w komputerze pokładowym 

Czego nie potrafią proste testery?

Za pomocą prostych testerów nie skasujemy żadnego błędu elektroniki pokładowej – ŻADNEGO! To trzeba koniecznie wiedzieć, bo większość z domorosłych mechaników właśnie na tę opcję najbardziej liczy.

Pamiętajmy też, że testery nie mają dostępu do jednostek odpowiedzialnych za systemy bezpieczeństwa. Jeśli zatem na desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka ABS-u czy poduszki powietrznej, to i tak nie zdiagnozujemy problemu...

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA