| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Fiat Seicento: odpalanie z pilota – opis krok po kroku

Fiat Seicento: odpalanie z pilota – opis krok po kroku


Odpalanie samochodu z pilota to jeden z wielu dodatkowych gadżetów, które możemy zamontować osobiście. Wiąże się to z instalacją odpowiedniego alarmu.

Rozpoczynamy od podłączenia wiązki zasilania. Po pierwsze demontujemy dolną obudowę kierownicy. Zaraz po niej wykręcamy górną z zachowaniem ostrożności, aby uniknąć uszkodzenia. Niestety, wkręty znajdują się pod spodem, więc nie jest to prosta czynność. Najlepszym i najwygodniejszym miejscem do podłączenia kabelków bez ich skracania jest licznik. Decydując się na takie rozwiązanie, musimy go wykręcić. Mocują go dwie śruby nad stacyjką oraz jedna z tylnej strony pod szybą.

Gdy licznik jest już odkręcony, należy pociągnąć go w swoją stronę zdecydowanym ruchem. Dzięki temu wyciągniemy z komory linkę prędkościomierza. Dla ułatwienia możemy ją odpiąć. W tym celu ciągniemy białą tulejkę i w miarę możliwości zdejmujemy całą linkę. Licznik przymocowany jest na trzech wtyczkach. Teraz trzeba zdemontować dwie wtyczki znajdujące się przy stacyjce. Odpinamy je oraz odwijamy lekko instalację, aby uzyskać swobodny dostęp w celu lutowania.

Zobacz też: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?

Następnie zakładamy na takie połączenie koszulkę termokurczliwą. W tym momencie zajmujemy się podłączeniem alarmu. Czerwony kabelek łączymy z brązowym, a żółty z pomarańczowym i pomarańczowo-białym po drugiej stronie kostki, czyli wykonujemy mostek. Natomiast zielony kabelek podłączamy do niebiesko-żółtego. Odcinamy czerwony przewód znajdujący się blisko stacyjki i podpinamy cienki czarno-żółty. Gruby czarno-żółty przewód łączymy z kablem idącym do wiązki. Jest to obwód uruchamiający rozrusznik.

Z głównej wiązki podłączamy przy liczniku następujące kable: szaro-czarny z szaro–żółtym, czyli kontrolką oleju. Następnie łączymy pomarańczowo-fioletowy z różowo-czarnym, czyli kontrolką hamulca ręcznego. Musimy przypiąć kierunki do wyłącznika świateł awaryjnych. Robimy to następująco, kabelek zielono-czarny łączymy z zielonym oraz zielono-żółty z niebieskim. Przystępujemy do końcowych czynności, czyli wkładamy piny do wtyczek i wsadzamy je do licznika. Podłączamy wtyczki do stacyjki i łączymy czarny kabel z masą. Składamy wszystkie elementy i uruchamiamy samochód.

Zobacz też: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?

Wrzucamy luz i zaciągamy hamulec ręczny. Wkładamy kluczyk do stacyjki i wciskamy w pilocie przycisk otwierania drzwi. Puszczamy go i wciskamy ponownie. Silnik powinien się uruchomić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »