REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo 6N: montaż centralnego zamka - krok po kroku

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zmontować centralny zamek w Volkswagenie Polo 6N w wersji 3-drzwiowej. Modyfikacja nie jest trudna, lecz musimy zarezerwować sobie dużo czasu.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Zestaw z centralnym zamkiem
• Końcówki żeńskie do kabli
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wiertło 8 mm
• 2 śruby na klucz 10 z nakrętkami i podkładkami

Przed rozpoczęciem montażu, najlepiej sprawdzić działanie zamka centralnego, jeżeli wszystko działa poprawnie możemy zacząć demontować tapicerkę drzwi przednich w Polo.

Jeśli chodzi o zestaw centralnego zamka, w naszym przypadku jest to uniwersalny zamek. Demontaż tapicerki nie jest trudny, odkręcamy wszystkie śruby, odchylamy tapicerkę z plastikowych zatrzasków i zdejmujmy ją i odklejamy wygłuszenie.

Zobacz również: Zepsuty zamek, co robić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musimy teraz przeciągnąć kable centralki przez oryginalną osłonę. Najlepszym miejscem do zamontowania centralki będą okolice kolumny bezpieczników. Możemy również zamontować ją w samej kolumnie bezpieczników.

REKLAMA

Teraz przechodzimy do montażu siłowników. Przykręcamy siłownik do szyby w taki sposób, żeby znajdował się jak najbliżej pręta ryglującego drzwi. W zestawie znajdują się również szyny, które musimy zamontować. Wiercimy dwa otwory w drzwiach i montujemy szynę za pomocą dwóch śrub.

Przechodzimy, do uformowania prętów załączonych w zestawie. Za ich pomocą połączymy centralny zamek z oryginalnym prętem ryglującym. Po umodelowaniu odpowiedniego wyglądu pręta, doginamy go i łączymy za pomocą specjalnych złączek. Możemy teraz podłączyć kable do siłownika. Kolejną czynnością którą musimy wykonać będzie podłączenie zasilania do centralki.

Zobacz również: Jak wyłączyć alarm samochodowy, jeśli pilot nie działa a alarm hałasuje?

Kable zasilające najlepiej poprowadzić prosto do akumulatora, przez otwór, w którym znajduje się linka otwierająca maskę. Za pomocą tak zwanych krokodylków, podłączamy kabelki do klem akumulatora. Kiedy uporamy się z zasilaniem musimy umieścić antenkę, odbierającą sygnał z pilota. Jeżeli wykonamy wszystkie czynności sprawdzamy czy wszystko odpowiednio działa.

Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń zakładamy boczki drzwi i mamy zamontowany centralny zamek. Może zdarzyć się tak, że jednak nie będą domykały się któreś drzwi. Wówczas musimy wyregulować połączenie pomiędzy dwoma prętami ryglującymi. Robimy to w ten sposób, żeby siłownik był w maksymalnym górnym położeniu, gdy jest otwarty zamek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA