REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8P: montaż czujników cofania – poradnik

Robert Kuśpiel
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi
Posiadanie czujników cofania jest wygodne. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie czujników cofania jest bardzo wygodne. Chociaż niektórzy tego nie potrzebują, wydaje nam się, że warto mieć czujniki cofania. W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zamontować czujniki cofania w Audi A3 8P.

Co będzie nam potrzebne?
• Metrówka
• Wiertarka
• Lutownica
• Miernik
• Dobry zestaw kluczy

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8P: wymiana sprężyn - jak sobie z nią poradzić?

Taki montaż wymaga od nas trochę czasu. Oczywiście dla bardziej wygodnych, jest możliwa wizyta w warsztacie i wykonanie tego montażu za kwotę ok. 300zł. My jednak postanowiliśmy wykonać sami taką modyfikację. Na samym początku decydujemy się na zakup w jednego z popularniejszych zestawów w znanym serwisie aukcyjnym – czyli taki z wyświetlaczem. Cena niewygórowana ok. 100zł.

Zobacz również: W jaki sposób powietrze opływa samochód

REKLAMA

Pierwszy krok to sprawdzenie działania zestawu. Wszystko sprawdzamy na stole. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń do działania, trzeba dobrze przemyśleć sposób montażu. Jak wiadomo mamy bardzo duży wybór możliwości. Jak nam zaleca większość sprzedawców, podczas montażu, musi być zdjęty zderzak, żeby nie porobić zbędnych dziur w pasie. W naszym przypadku sprawa wygląda trochę inaczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokładnie obejrzymy samochód od spodu zobaczymy wgłębienia w pasie. Znajdują się one dokładnie na wysokości specjalnego zagięcia na zderzaku. To właśnie na tym zagięciu są fabrycznie montowane czujniki parkowania. Efektem tego jest to, że czujniki skierowane trochę do góry. Czujniki muszą być równomiernie rozmieszczone. W przypadku skrajnych czujników mamy większe pole manewru, gdyż pas już tam nie sięga. Dziury wiercimy odpowiednim wiertłem, które znajduje się w zestawie.

Zobacz również: Jak działa dolna osłona pojazdu, tylny dyfuzor i osłony progów

REKLAMA

Bierzemy się za wykręcenie tylnej lampy. Musimy odszukać przewód odpowiedzialny za światło cofania. Kiedy się z tym uporamy, przylutowujemy kable. Podpinamy przewód do centralki, który steruje załączaniem się czujników. Możemy zamontować już lampę. Kolejny krok, to przeciągnięcie przewodów. Do centralki przeciągamy je przez gumową zaślepkę w podłodze. Znajduje się ona w okolicy koła zapasowego. Jak zauważymy będziemy mieli nadmiar przewodów. Możemy go ułożyć za tylną lampą wraz z centralką.

Musimy jeszcze przeciągnąć kabel do wyświetlacza. Najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie go pod plastikowymi listwami w progach samochodu. Wyświetlacz najlepiej zamontować pod przednią szybą, przy samym łączeniu. Staje się on wtedy całkowicie niewidoczny. Zostaje nam tylko sprawdzenie czy wszystko działa. Jeżeli wszystko przeprowadziliśmy zgodnie z instrukcją nie powinniśmy mieć problemów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA