| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.

Volkswagen Passat B5: montaż świateł do jazdy dziennej. Krok po kroku.

Coraz więcej kierowców decyduje się na montaż świateł DRL w swoich samochodach. W poradniku tym, pokażemy jak wykonać to w Passacie B5. Postaramy się przedstawić jak najlepszą instalację lamp DRLi.

Lampy zamontujemy w kratkach zderzaka. Według nas jest to najlepsze miejsce na montaż takich lamp. Przystępujemy do wyjęcia kratek ze zderzaka. Zaczynamy od lewej kratki, jest krótsza. Wystarczy ją normalnie wyjąć z zatrzasków. Prawa kratka, przykręcona jest na środku dwoma śrubami typu Torx. Kiedy wykręcimy dwa wkręty, wypinamy zatrzaski ramki rejestracyjnej i podobnie, jak po lewej stronie wyciągamy kratkę z zatrzasków.

Zobacz również: Dobra żarówka, czyli jaka?

Teraz przystępujemy do przygotowania miejsca pod lampy. Usuwamy pierwsze górne żeberko. Zalecamy wcześniej przymierzyć lampy. Wycinamy je razem z tylną ścianką, na wymiar naszych nowych lamp. Kolejny krok, to przymiarka uchwytów. Jeżeli wszystko pasuje, wiercimy dwie dziury u góry kratek i przykręcamy uchwyty. Zostało nam tylko przykręcić lampy.

Kiedy mamy zamontowane lampy, pozostaje nam podłączenie instalacji elektrycznej. Zazwyczaj do kompletu lamp dodawany jest przekaźnik. W naszym przypadku jest on zupełnie niepotrzebny. Najpierw demontujemy osłonę pod kierownicą. Zamocowana jest za pomocą dwóch śrub przy skrzynce bezpieczników, dwóch na dole, w schowkach na okulary i książkę serwisową. Teraz ciągniemy osłonę do siebie, żeby uwolnić ją z zaczepów.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż czujników parkowania

Bierzemy pin ISO i zaciskamy w nim kabel, który ma byś do zasilania świateł, w naszym przypadku kolor czerwony. Wkładamy go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Nie będzie z tym problemu, gdyż znajduje się tam wolne miejsce, gdzie można go włożyć. Teraz musimy przeciągnąć kabel na drugą stronę auta. W celu dalszego montażu musimy zdjąć schowek. Odkręcamy trzy śruby na górze schowka, dwie na dole – będą widoczne po otwarciu oraz 2 na dole – będą widoczne po zamknięciu.

Zobacz również: Czy martwić się zaparowanymi reflektorami?

Prowadzimy kable w miejscu, gdzie znajdują się przewody od klimatyzacji. Jest to najlepszy wybór. Unikniemy potrzeby dziurawienia gumek, chociażby od linki do otwierania maski. Konsekwencją ich przedziurawienia może być pojawienie się wody w samochodzie. Przeciągamy kabel do komory silnika. Prowadzimy pod maską kabel wedle naszego pomysłu. Pozostaje nam podpięcie go do czerwonego kabla w światłach. W ten oto sposób mamy działające światła do jazdy dziennej. Masę najlepiej podpiąć na dolną śrubkę belki pod zderzakiem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »