| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor? Poradnik

Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor? Poradnik

Nawet zakup najlepszych żarówek nie zawsze poprawia parametry świetlne naszego samochodu. Aby poznać przyczynę będziemy musieli przyjrzeć się reflektorom.

Diagnozę może postawić nawet średnio rozgarnięty kierowca. Jeżeli powierzchnia szyby reflektora jest mocno porysowana lub pożółkła, więcej informacji nam nie potrzeba. Kolejne inwestycje w coraz to droższe żarówki, zdadzą się na niewiele. Co więcej, zużyty reflektor, nie dość, że zatrzymuje znaczną część światła, może powodować, że jego strumień rozprasza się w złym kierunku.

Zobacz również: Dobra żarówka, czyli jaka?

Na szczęście sytuacja nie jest tak dramatyczna jakby mogło się wydawać. Niestety jedynie dla właścicieli samochodów z reflektorami gładkoszybowymi (z poliwęglanu). Bez kosztów się nie obejdzie, ale już za ok. 150 złotych fachowcy, poddadzą szkło polerowaniu, które usuwa wszelkie zarysowania i zmatowienia.

Zobacz również: Jak zamontować lampy ksenonowe?

Zdecydowanie gorzej mają, ci kierowcy posiadający auta ze starszych roczników. Przed erą szyb z poliwęglanu, montowano klosze z ryflowanymi szybami. W tym przypadku polerowanie może jedynie pogorszyć widoczność, ponieważ w tym przypadku powierzchnia szkła ma funkcję odpowiedniego kierowania wiązki światła co mogłoby uszkodzić rozkład plamy świetlnej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »