| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Dlaczego moje auto nie chce odpalić?

Dlaczego moje auto nie chce odpalić?

Najczęściej problemy z odpaleniem samochodu zdarzają się zimą. Źle przygotowane auto do sezonu zimowego sprawia nam wiele problemów przy uruchamianiu silnika.

Na unieruchomiony samochód najpopularniejszą metodą jest na tzw. „pych”. Problem tkwi w tym, że mało osób zdaje sobie sprawę, jak groźne jest to dla naszego samochodu. Uruchamiając auto wyżej wymienioną metodą narażamy silnik na bardzo duże obciążenia rozrządu oraz układu napędowego. W autach wyposażonych w łańcuch rozrządu może dojść do pęknięcia łańcucha lub przestawienia faz rozrządu. To samo tyczy się samochodów wyposażonych w pasek rozrządu.

Ewentualne zerwanie paska lub łańcucha prowadzi do pogięcia zaworów oraz tłoków i głowicy.

Większość producentów aut zabrania odpalania auta w ten sposób. Problem ten wynika ze złego stanu akumulatora. Jeżeli auto nie chce zapalić, a jesteśmy pewni, że problem tkwi po stronie akumulatora, odpalamy je tylko za pomocą kabli rozruchowych. Kolejnym problemem, z którym możemy się spotkać jest awaria rozrusznika lub alternatora. Co ciekawe zdarza się to najczęściej w zimę, właśnie wtedy, kiedy wyżej wymienione elementy potrzebują większego poboru prądu. Każdą z usterek można naprawić chwilowo na miejscu.

Zobacz również: Jak oczyścić kable wysokiego napięcia?

Jeśli chodzi o rozrusznik, zazwyczaj ulega on tak zwanemu „zawieszeniu”, wystarczy go zlokalizować i uderzyć w niego kilka razy, aby zaczął „kręcić”. Nie jest to sposób, który rozwiąże problem na stałe, jednak pozwoli nam to na ominięcie nieplanowanego postoju. Problem z alternatorem jest o tyle kłopotliwy, że z pomocą musi przyjść nam kierowca z kablami rozruchowymi. Auto nie będzie miało ładowania, ale jest szansa, że dojedziemy do domu lub pobliskiego warsztatu.

Jeżeli mamy uszkodzony alternator, podczas jazdy wyłączmy wszelkie zbędne odbiorniki prądu.

Jeden z równie częstych problemów, to zamarznięte paliwo w baku (czasem w baku zbiera się też woda, która potrafi zamarznąć), wówczas musimy odprowadzić auto do pomieszczenia, gdzie panuje dodatnia temperatura.

Zobacz również: Czy mycie silnika to konieczność? Jeśli tak, to jak to zrobić?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWiLP)

Organizacja zrzeszająca firmy leasingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »