| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ chłodzenia i klimatyzacja > Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią - nowy sposób na ogrzewanie samochodu

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią - nowy sposób na ogrzewanie samochodu

Nowe rozwiązanie stosowane przez BMW czyli powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią ma znaleźć zastosowanie przede wszystkim w samochodach elektrycznych. Już po jednej minucie można będzie się cieszyć ciepłem w kabinie, nawet zimą!

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią – oszczędzanie energii

Integralnym elementem strategii Efficient Dynamics jest system inteligentnego zarządzania energią, który pomaga ograniczyć zużycie energii, szczególnie w zakresie układów pomocniczych pojazdu. Jest to nowe rozwiązanie w dziedzinie układów ogrzewania, które nie tylko zużywa mniej mocy, ale również zapewnia wyższy komfort podróżowania. Używane obecnie konwencjonalne nagrzewnice i klimatyzatory podgrzewają powietrze wewnątrz pojazdu, które następnie rozgrzewa kierowcę i pasażerów. Inaczej rzecz się ma w systemach powierzchniowego ogrzewania podczerwienią, gdzie energia zostaje przekształcona w promieniowanie podczerwone, które bezpośrednio ogrzewa ciała podróżnych.

Zobacz też: Samochodowa pompa ciepła czyli klimatyzacja w elektrycznych autach BMW

Ogrzewanie pasażerów – 1 minuta wystarczy

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią emituje „zdrowe” ciepło promieniowania. Podobnie jak ciepło kominka, promieniowanie cieplne generowane przez systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią zostawia bardzo przyjemne wrażenie ciepła w porównaniu z lampami podczerwieni. Wykorzystywane w pojazdach systemu ogrzewania podczerwienią niosą za sobą szereg dodatkowych korzyści. Ciepłem można się cieszyć już w minutę po włączeniu ogrzewania, co w miesiącach zimowych stanowi ogromną zaletę.

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią – punktowe kierowanie ciepła

Ponadto system nie wymaga kanałów wentylacyjnych i działa bezszelestnie, a strumień ciepła można skierować punktowo i niezwykle precyzyjnie. Teoretycznie możliwe jest skierowanie ogrzewania jedynie na kierowcę jeśli podróżuje on sam, co pozwala na dalszą oszczędność energii. Obecnie systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią mogą być montowane w panelach drzwiowych, zagłębieniach na nogi oraz punktowo na desce rozdzielczej.

Zobacz też: Samochody z niebezpiecznym czynnikiem chłodniczym R1234yf

Powierzchniowe ogrzewanie podczerwienią w przyszłości

Systemy powierzchniowego ogrzewania podczerwienią mogą być bardzo przydatne we wsparciu konwencjonalnych układów ogrzewania. Szybkie działanie systemów podczerwonych byłoby szczególnie korzystne podczas fazy rozgrzewania się konwencjonalnego układu. Kolejną możliwością są indywidualnie regulowane obwody, na wzór systemu podgrzewanych foteli, których ustawienia podróżni będą mogli dostosować do własnych potrzeb. Rozwiązanie to będzie szczególnie przydatne w akumulatorowych pojazdach elektrycznych, gdzie brak silnika spalinowego nie pozwala wykorzystać generowanego przezeń ciepła do ogrzania kabiny. System ogrzewania musi zatem korzystać z energii elektrycznej.

Źródło: materiały prasowe BMW

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Dwojewski

Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »