| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ chłodzenia i klimatyzacja > Klimatyzacja - najczęstsze błędy podczas serwisu

Klimatyzacja - najczęstsze błędy podczas serwisu

Klimatyzacja samochodowa to powszechnie znane urządzenie. Niestety wraz z popularnością narosło na temat tzw. klimy wiele mitów, co skutkuje błędami przy serwisowaniu układu. I to nawet, gdy oddajemy samochód do warsztatu.

Wraz z rozpowszechnieniem wśród polskich kierowców samochodów wyposażonych w układ klimatyzacji powstało wiele obiegowych opinii dotyczących z jednej strony użytkowania, a z drugiej sposobu na serwisowanie i konserwację układu.

Niestety w większości te obiegowe opinie mają mało wspólnego z prawdą, co przekłada się na fakt, że nawet w warsztatach, które reklamują się jako specjalistyczne w zakresie napraw klimatyzacji samochodowych można spotkać "fachowców" .

Warto zatem wiedzieć po czym poznać, czy dany warsztat zna się na rzeczy.

Zobacz też: Jak wyczyścić klimatyzację?

Jednym z najczęstszych błędów jest wymiana filtra kabiny bez uprzedniego oczyszczenia kanałów doprowadzających i odprowadzających powietrze, zaniechanie odgrzybienia układu, brak kontroli drożności kanału odprowadzającego skropliny.

Innym błędem jest skracanie czasu wytwarzania próżni, czyli podciśnienia które usuwa pozostałą  ilość czynnika chłodzącego oraz wilgoć. Układy klimatyzacji w zależności od producenta wyposażone są w jedno lub dwa gniazda serwisowe. Przy dwóch gniazdach serwisowych czas wytwarzania próżni nie powinien być krótszy niż 20 min, w pojazdach wyposażonych w jedno gniazdo nie krótszy niż 30 -40 min. Dodatkowo przy samochodach w których występuje jedno gniazdo, klimatyzacja po napełnieniu nie powinna być uruchamiana przez minimum 10 - 15 minut. Niestety wiele serwisów z chęci przyspieszenia obsługi nie stosuje się do tego zalecenia, co może spowodować trwałe uszkodzenia kompresora.

Zobacz też: Czy autoklimatyzacja zwiększa zużycie paliwa?

Niedopuszczalne jest uzupełnianie czynnika chłodzącego na „oko”. Informacje o nominalnej jego ilości znajdują się najczęściej w formie naklejki umieszczonej w komorze silnika, a w przypadku ich braku dane takie posiada producent pojazdu. Niestety zdarza się, że nierzetelni serwisanci zaniżają ilość czynnika ponieważ na przestrzeni ostatnich trzech, czterech lat podrożał on trzykrotnie. Takie zaniedbanie najczęściej doprowadza do poważnych i kosztownych w naprawie usterek.

Źródło: Materiały prasowe Motoricus.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wydawnictwo GASKOR

Profesjonalne publikacje z zakresu prawa i biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »