| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Tuning > Ford Focus MK1: jak krok po kroku przeprowadzić montaż białych zegarów?

Ford Focus MK1: jak krok po kroku przeprowadzić montaż białych zegarów?


Białe zegary zmieniają wygląd wnętrza naszego auta. Mała modyfikacja, jednak bardzo cieszy oko właściciela. W poradniku tym, dowiesz się jak samemu zamontować takie zegary w swoim Focusie.

• Jasne diody z przezroczystą bańką – 12 sztuk
• Rezystory 470 – 6 sztuk
• Czerwony filtr 50x30
• Kable i złącza do diod
• Białe tarcze
• Wiertarka
• Wiertło 5mm, 6mm
• Pistolet na gorący klej
• Ostra żyletka
• Lutownica z cyną
• Nożyczki
• Pilnik

Zobacz również: Ford Focus MK1: wymiana świec żarowych

Zaczynamy od przygotowania tarcz. Jako, że nie kupiliśmy żadnych tarcz, musimy zrobić je sami. Znajdujemy odpowiedni dla nas wzór i drukujemy je na śnieżno białym kartonie. Nie może mieć on połysku i wyraźnych śladów celulozy.

Po wydrukowaniu, precyzyjnie wycinamy otwory pod wskazówki, wskaźnik kilometrów, podpórki, przycisk reset i lampki. Jest to czynność, nad którą powinniśmy być bardzo skupieni. Od tego jak to wytniemy, zależ wygląd naszych zegarów. Nie możemy sobie pozwolić na mało estetyczne wycięcie.

Teraz, wysuwamy maksymalnie kierownicę i maksymalnie ją opuszczamy. Odkręcamy kilka śrub trzymających plastik dookoła licznika. Niestety, zegary tak łatwo nam nie wyjdą. Chwytamy plastik oburącz i wyjmujemy go. Odczepiamy złącze od przycisku do otwierania bagażnika.

Teraz znowu mamy do odkręcenia kilka śrub. Tym razem, są to śruby trzymające licznik. Kiedy wszystkie wykręcimy, odchylamy licznik tak, żebyśmy mogli wsadzić za niego rękę. Lokalizujemy tam złącze, które jest dołączone do licznika. Znajduje się na nim przełącznik, który przesuwamy w naszą stronę.

Zobacz również: Ford Focus MK1: wymiana płynu chłodzącego

Demontaż zaczynamy od szybki z czarnym plastikiem. Podważamy równomiernie wskazówki. Najlepiej zrobić to widelcem, okazuje się, że jest to niezastąpione narzędzie, przy demontażu zegarów. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrubek znajdujących się od strony tarczy licznika. Następnie, wykręcamy 3 żarówki, które podświetlają licznik. Montujemy nowe zegary i wymieniamy zielony filtr spod wyświetlacza kilometrów.

Teraz wiercimy 12 dziur w czarnym plastiku z szybką na górnym rancie. Montujemy każdą diodę, kleimy i podłączamy. Na koniec podłączamy wszystko do napięcia zegarów i podziwiamy efekt naszej pracy. Wszystkie diody muszą być ze sobą połączone.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kujawska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »